Cei mai mari importatori auto: Porsche România, liderul pieţei locale de profil

Ziarul Financiar 05.05.2012

Importurile de automobile au ajuns să domine chiar şi peste 70% din piaţa locală, pe măsură ce vânzările de maşini şi veniturile populaţiei au crescut, iar în acest context, Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa locală, controlat de Porsche Holding din Austria, a depăşit în 2007 pragul de un miliard de euro cifră de afaceri, nivel atins până atunci doar de Dacia sau companii din domeniul energetic precum Petrom.

Aproape una din cinci maşini livrate pe piaţa locală este vândută de Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa locală.

Compania controlată de grupul austriac Porsche Holding a fost primul importator de pe piaţa locală care la nivelul anului 2007 a depăşit pragul de un miliard de euro în ceea ce priveşte cifra de afaceri, după ce au vândut aproape 57.000 de maşini din mărcile Volkswagen, Audi, Skoda, Seat şi Porsche.

În ceea ce priveşte dealerii, în prezent Porsche România are o reţea formată din 95 de puncte de vânzare, similară cu cea a Automobile Dacia. Pe fondul crizei, un singur dealer a renunţat la activitate, urmând ca acesta să revină atunci când piaţa o va permite, potrivit oficialilor importatorilor, aceştia neprecizând despre ce dealer este vorba. În acelaşi timp, Porsche România a autorizat doi dealeri noi, unu pentru Volkswagen şi unu pentru Skoda.

Cifra de afaceri a companiei a scăzut pe fondul reducerii vânzărilor de la aproape 60.000 în 2007 şi 2008 la 21.000-22.000 de unităţi pe an în prezent, dar în partea de service veniturile au rămas aproape constante, în condiţiile în care maşinile sunt deja în piaţă. În ceea ce priveşte cota de piaţă, în prezent Porsche România deţine prin cele cinci mărci importate aproape un sfert din piaţă, faţă de 16% în urmă cu trei ani.

În ceea ce priveşte începutul acestui an, vânzările celui mai mare importator au înregistrat o scădere de aproape 2% faţă de perioada similară a anului trecut, la puţin sub 4.100 de autovehicule. În continuare, Volkswagen şi-a menţinut poziţia de cea mai bine vândută marcă din portofoliul importatorului, dar şi cea mai bine vândută marcă la nivelul pieţei totale, înregistrând şi o creştere uşoară faţă de primul trimestru al anului trecut.