Cine sunt antreprenorii români care au construit superbranduri

Autor: Andreea Mindrila 29.04.2012

Aproximativ unul din zece cele mai bine cotate branduri de pe piaţa locală sunt româneşti, potrivit Programului Superbrands România 2011, program aflat acum la a cincea ediţie. În cadrul programelor Consumer Superbrands, consumatorii finali desemnează 300 de branduri cărora le este acordat statutul de "superbrand" din cele peste 750 de branduri selectate de către Consiliul Superbrands şi intrate în cercetarea de piaţă efectuată de institutul Nielsen.

Lista celor 300 de branduri desemnate Superbrands în 2011 cuprinde şi 27 de nume locale, branduri construite de oameni de afaceri români.

Cele mai multe branduri locale percepute de consumatori ca fiind superbranduri, sunt din sectorul FMCG (produse de patiserie, ciocolată, bere şi produse lactate, produsele de îngrijire personală), printre acestea numărându-se Ardealul, Boromir, Borsec, Bucegi, Dorna, Jidvei.

În top apar şi nume din retail, businessuri construite şi controlate de antreprenori locali, cum este cazul Dedeman (fraţii Pavăl), Mobexpert (Dan Şucu), Altex (Dan Ostahie), Domo (Lorand Szarvadi), eMag (Sebastian Ghiţă şi Iulian Stanciu, în prezent acţionari majoritari). În Top 100 Superbrands au mai intrat Petrom, cea mai mare companie din România, PRO TV, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de televiziune şi Rompetrol.

Printre companiile care nu au reuşit să atragă atenţia comsumatorilor români se numără agenţiile de turism, companiile de transport sau retailerii din comerţul cu cărţi, potrivit ediţiei din acest an a topului Superbrands.

Pentru acest top au fost analizate 1.260 de branduri din 48 de categorii de produse şi servicii.