Olandezii de la KLG investesc 5 mil. € în extinderea centrului logistic din Capitală

Autor: Bogdan Alecu 29.04.2012

KLG România, companie de logistică, transport şi depozitare controlată de olandezii de la KLG Europe, are în vedere investiţii de 5 mil. euro anul acesta în extinderea spaţiului logistic de lângă Capitală. Suma ar putea creşte, însă compania este precaută deoarece "totul se schimbă de la o zi la alta".

"Criza din zona euro nu ne-a influenţat din punctul de vedere al traficului, dar ne-a afectat planurile de investiţii. În 2010 am investit 25 milioane de euro, iar în 2011 am pus planurile pe masă şi aşteptăm să vedem ce se întâmplă, dacă mai construim un depozit sau nu. Acum ai vrea să faci multe lucruri, dar este greu să iei o decizie în acest context economic, în care totul se schimbă de la o zi la alta", spunea la finele anului trecut Dragoş Geleţu, managing director al KLG Europe Logistics România.

Compania îl mai are în acţionariat şi pe Geleţu cu 20% din titluri şi a preluat în 2010 un depozit cu o suprafaţă totală de 125.000 mp, acesta reprezentând un activ recuperat intrat în portofoliul unei bănci.

La nivelul anului trecut compania a atins o cifră de afaceri de 15,5 mil. euro şi o pierdere netă de puţin peste 100.000 de euro, având în total peste 300 de angajaţi conform datelor de la Ministerul Finanţelor.

Şeful KLG România spune că în 2011 a observat că frecvenţa transporturilor a crescut, dar că volumul unui transport a fost mai mic. Acest lucru s-a întâmplat deoarece firmele nu au dorit să aibă stocuri mari în piaţă.

"Acum clienţii au dorit să aibă un stoc mai redus şi implicit numărul de comenzi a crescut. Noi facem transport de cargo cel mai mult. La nivel de business total, 25% reprezintă activitatea legată de depozit, iar restul reprezintă expediţiile. Acum ne concentrăm pe distribuţia de marfă în ţară. La nivel naţional avem şapte hub-uri, inclusiv la Timişoara, Târgu-Secuiesc, Constanţa şi Bacău", a mai spus Geleţu.

În 2011, odată cu reducerea volumelor transportate pentru clienţi operatorul olandez a observat şi schimbarea comportamentului consumatorului. Evoluţia transportului şi a logisticii poate să fie un indicator bun pentru vânzările din retail într-o anumită perioadă.

"Cea mai mare creştere am înregistrat-o în iulie şi august, luni care au fost mai bune decât aprilie, spre exemplu. Acum clientul aşteaptă perioada de reduceri şi astfel sezonalitatea se schimbă. Spre exemplu, octombrie nu a mai fost o lună la fel de bună ca în anii trecuţi deoarece mulţi aşteaptă luna ianuarie pentru reducerile de după sărbători. În anii trecuţi noiembrie era luna cea mai grea deoarece era înaintea sărbătorilor de iarnă, dar acum nu se anunţă o agitaţie prea mare", a declarat Dragoş Geleţu.

KLG a avut anul trecut o cifră de afaceri de 20 milioane de euro, faţă de 15,5 milioane de euro în 2010, an în care compania a investit peste 25 de milioane de euro în România.