Publicitatea clasică online a generat încasări de 22,6 milioane de lei în S1 din 2011

Autor: Claudiu Ilioiu 01.02.2012

Publicitatea online clasică a generat încasări de 22,6 milioane de lei în prima jumătate a anului trecut, conform unui studiu ROADS derulat de IAB România şi PWC în 2011.Totodată, studiul mai arată că veniturile cele mai mari au fost obţinute din bannere sau reclame integrate în textul paginii. Acest tip de publicitate este urmat de formatele de tip pop-up şi de conţinut sponsorizat.

Reclamele pop-up, imagini, texte sau video care apar pe ecran direct la accesarea paginii sau prin mişcarea mouse-ului au adus 6,37 milioane lei. Pe locul al treilea, ca valoare a încasărilor, s-a clasat conţinutul sponsorizat cu 4,88 milioane lei.

Conform studiului ROADS formatele cele mai frecvent folosite nu diferă foarte mult din 2007 şi până acum. Companiile care investesc în publicitatea online din România abordează încă formatele clasice de publicitate online. Formatul embedded a înregistrat pe parcursul primelor cinci luni o ascensiune din punct de vedere al veniturilor generate, în luna mai ajungându-se la o dublare a acestora faţă de luna ianuarie, urmând o scădere discretă în luna iunie, de 6%.

"În opinia mea, piaţa online din România prezintă o interesantă continuitate dată deopotrivă de marii advertiseri, cât şi de formatele de publicitate folosite. Cred că anul 2012 va fi anul revoluţiilor şi chiar dacă formatele de publicitate cel mai des întâlnite vor ramane cele clasice, se va pune mai mult accent pe găsirea unora noi, creative, care în acelasi timp să fie mai puţin agresive şi intruzive. De asemenea, din punctul de vedere al clientilor cred că vom avea câteva răsturnări de top. Educatia online a marilor companii este în crestere şi cred că acest lucru se va concretiza în alocarea de bugete din ce în ce mai mari spre industria online, fiindcă aici rezultatele sunt mai usor măsurabile şi scalabile", a declarat în cadrul unui comunicat Adrian Ghisa, country manager Carnation Group România.

Datele studiului ROADS arată o dublare a veniturilor obţinute din formatul embedded în primul semestru al anului 2011 (22,7 miloane lei) faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007 (11,3 milioane lei).

Veniturile totale din publicitatea online ale companiilor care au participat în studiul ROADS se ridică la 43.7 milioane lei pentru primele 6 luni din acest an, în scădere cu 0.6% faţă de ultimul semestru din 2010, dar cu 4% mai mari decât în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2010. Totodată, investiţiile în publicitatea online în primul semestru din 2011 au generat cele mai mari venituri faţă de aceeaşi perioadă din 2007 şi până în prezent.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study), realizat de PwC România şi IAB România furnizează semestrial date privind piaţa publicităţii online din România, cea mai recentă ediţie acoperind perioada 1 ianuarie-30 iunie 2011.

Conform oficialilor, datele pentru semestrul doi al anului 2011 (1 iulie - 31 decembrie) vor fi disponibile la începutul lunii aprilie, colectarea acestora demarând la începutul săptămânii în curs.