Dumitru Miron, prorectorul ASE: Atenţie la semnalele date de Europa, problemele se pot amplifica

Autor: Adelina Mihai 24.01.2012

Mediul de afaceri este influenţat de mediul politic, iar această teorie se regăseşte în orice manual de business, este de părere Dumitru Miron, prorectorul Academiei de Studii Economice. Protestele în care se strigă "Jos preşedintele" şi "Jos Guvernul" nu pot decât să-i facă atenţi sau chiar foarte reticenţi pe cei care vor să dezvolte o afacere în zonă. Nu degeaba în perioada în care SUA îşi schimbau preşedinţii nimeni nu se pregătea să investească cu determinare acolo.

Mai preocupantă este însă situaţia industriei bancare, în special intenţia băncilor austriece de a-şi reduce expunerea în ţările din Europa Centrală şi de Est. Coroborată cu protestele, această problemă provoacă mari emoţii în mediul de afaceri.

Oamenii care au ieşit în stradă sunt nemulţumiţi de ceva, fie de salarii sau pensii mici, fie de şomaj, fie de programele de la TV. Când vezi că la 1.000 de oameni sunt 500 de pancarte cu mesaje diferite, atunci îţi dai seama că nemulţumirile nu sunt aceleaşi.