Îmbulzeală la magazinele din SUA şi în decembrie, dar preţurile mici au tras valoarea retailului în jos

Autor: Radu Racu 12.01.2012

Maşina americană de consum - care a funcţionat anul trecut cel mai bine din ultimul deceniu - a avut o evoluţie robustă şi în luna decembrie dar ieftinirea carburanţilor şi campaniile de reduceri de Sărbători au frânat avansul retailului, scrie Bloomberg.

Harta retailului modern: unu din cinci magazine, în Capitală

Vânzările din segmentul de retail din SUA au avansat cu 0,1% în luna decembrie după o creştere de 0,4% în luna noiembrie, arată datele publicate astăzi de Departamentul Comerţului. Statistica este sub aşteptările analiştilor, care indicau o apreciere de 0,3%.

Anul 2011 a fost cel mai bun pentru consumul american din 1999 până în prezent, însă pentru 2012 se prognozează o reducere a ritmului de cheltuire. "Asistăm la o domolire a elanului", afirmă Tim Quinlan, economist la divizia de investiţii a băncii Wells Fargo.