Nissan Pathfinder, ultimul off-roader

Autor: Bogdan Alecu 23.12.2011

Segmentul off-roaderelor devine de la an la an tot mai restrâns, pe măsură ce constructorii aleg să proiecteze mai degrabă SUV-uri care să aibă un comportament mai aproape de o limuzină decât de un tot-teren. Constructorii au renunţat încet la construcţia pe şasiu separat.

Cu doar o lună înainte ca Nissan să prezinte conceptul care anunţă viitorul Pathfinder la Detroit, am testat modelul echipat cu motor V6 diesel de 3,0 litri şi 231 CP. Noul propulsor completează gama "dominată" până acum de cel de 2,5 litri dCi de 190 CP.

Pathfinder LE V6 este vârful de gamă pentru piaţa europeană. Prin urmare, modelul dispune de un sistem Nissan Connect Premium BOSE care este format dintre-un ecran de 7 inchi, o cameră video color pentru marşarier, sistem de navigaţie cu hard disk de 40 GB, server audio de 9,3 GB. Spaţiul interior este generos, iar accesul la cele două locuri din portbagaj este facil, în schimb nu poţi găzdui doi adulţi pe ele, dar sunt ideale pentru copii.

Surpriza plăcută în cazul acestei versiuni vine din partea cutiei automate cu 7 trepte, care schimbă rapid şi lin, fără a deranja în vreun fel. Treptele pot fi schimbate şi manual, un lucru util în off-road. Această motorizare alături de cutia automată cu 7 trepte impresionează prin reprize. Dacă la 50 km/h este firesc să ai resurse, descoperi că şi la 130 km/h ai cam aceleaşi resurse la dispoziţie când vine vorba de reprize. Din punct de vedere al ţinutei de drum, Pathfinder nu poate rivaliza cu rigoarea unui SUV, având caroserie autoportantă. Dar pe off-road Pathfinder e la el acasă. Maşina dispune de reductor, diferenţial central blocabil, console scurte şi totul este setat pentru a merge parcă numai pe teren accidentat. Chiar şi aşa, maşina rulează fără probleme cu 130-140 km/h pe autostradă.

Consumul în cazul unui rulaj normal în regim extraurban se apropie de datele furnizate de Nissan, adică de aproximativ 8 litri/100 km.

Nissan Pathfinder LE V6

Propulsie: V6, 2.993 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată cu şapte trepte, 231 CP la 3.750 rpm, 550 Nm la 1.750 rpm.

Performanţe: 0-100 km/h 8,9 s, viteză maximă 200 km/h, consum mediu 9,5 l/100 km, emisii CO2 250 g/km.

Preţ: 36.106 euro cu TVA

Plus: Performanţe ridicate în off-road, confort, calităţi premium

Minus: direcţie configurată mai mult pentru off-road decât on-road