Noul şef vrea să facă din Sanofi cel mai mare jucător pe piaţa medicamentelor fără reţetă

Autor: Ioana David 20.11.2011

Jacques Nathan, noul country manager al Sanofi România, care şi-a început mandatul în octombrie, vrea să ducă firma pe primul loc în topul companiilor de pe piaţa medicamentelor care se eliberează fără prescripţie (OTC-urile), acum aflându-se pe poziţia a treia după GlaxoSmithKline (GSK) şi Daiichi Sankyo.

Nathan explică faptul că acest segment este mai puţin afectat de schimbările din industrie.

De la 1 octombrie, Jacques Nathan, 46 de ani, a fost numit şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Zentiva SA. La începutul anului 2009, Sanofi a anunţat finalizarea achiziţiei Zentiva, producător ceh care pe piaţa locală deţine fosta fabrică Sicomed, tranzacţie în urma căreia a urcat pe prima poziţie în topul celor mai mari jucători din domeniu din România.

În intervalul octombrie 2010septembrie 2010, Sanofi a avut vânzări de 838 mil. lei (199 mil. euro) şi o cotă din piaţa locală de 8,3%, potrivit datelor companiei de analiză şi cercetare de piaţă Cegedim România.