Borsec este cel mai puternic brand românesc

Ziarul Financiar 09.09.2011

Borsec este, pentru al doilea an consecutiv, cel mai puternic brand autohton, potrivit Topului 50 al celor mai puternice branduri româneşti, lansat de Biz împreună cu compania de cercetare de piaţă Unlock Market Research. Pe locul al doilea în acest top s-a situat Poiana, brand urmat pe podium de Kandia - care a înregistrat cea mai mare creştere din top, respectiv 38 de poziţii.

Primele zece poziţii sunt completate cu Gerovital, care, de asemenea, a afişat o creştere spectaculoasă a punctajului, Dorna, BCR, La Dorna, Dacia, Plafar - nou intrat în top - şi Timişoreana - care este cel mai puternic brand de bere românesc. În topul celor mai puternice 50 de branduri româneşti se găsesc în principal companii din domeniul alimentar şi în număr mai mic instituţii bancare, din domeniul energetic şi bunuri de folosinţă îndelungată.

Nou intraţi în clasamentul din acest an sunt jucătorii din retailul de electronice şi electrocasnice Domo (47) şi Altex (48). Cea mai mare companie românească, Petrom, se găseşte pe poziţia a 19-a, după ce a urcat în ultimul an 21 de locuri. În top se găsesc de asemenea patru instituţii din sectorul bancar, BCR, BRD, Banca Transilvania şi CEC. Cristina Roşca