Dispare PIC? Un om de afaceri din Gorj preia spaţiul fostului hipermarket PIC din Piteşti

Autor: Cristi Moga 31.07.2011

Omul de afaceri gorjean Nicolae Sarcină, 42 de ani, proprietarul reţelei de supermarketuri Succes, cu peste 150 de magazine în nouă judeţe din ţară, va intra pe segmentul hipermarketurilor prin deschiderea unei unităţi în spaţiul de 9.000 de metri pătraţi al fostului hipermarket PIC din Piteşti.

Grupul PIC, controlat de oamenii de afaceri Ilie şi Cornel Penescu, a închis în perioada 2009-2010 reţeaua formată din cinci hipermarketuri (în Piteşti, Craiova, Brăila, Oradea şi Călăraşi), ca urmare a intrării în insolvenţă a firmei din cauza acumulării unor datorii evaluate la vremea respectivă la 80 de milioane de euro către furnizori şi bănci.

"Am preluat toate spaţiile fostelor hipermarketuri PIC şi deocamdată vom deschide în maximum două luni primul nostru hipermarket în Piteşti. Acesta va fi cel mai mare magazin al nostru, în condiţiile în care în prezent cel mai mare format al reţelei Succes este de 900 de metri pătraţi, într-un magazin din Constanţa. Şi hipermarketul din Piteşti va fi operat tot sub brandul Succes", a declarat pentru ZF Cătălin Călinoiu, director de marketing şi vânzări al firmei Succes Nic Com, operatorul reţelei de supermarketuri.

Spaţiul a fost închiriat pentru o perioadă de un an, potrivit unor surse din piaţa imobiliară, valoarea contractului fiind estimată la 0,5-0,8 milioane de euro.

Reprezentanţii PIC nu au putut fi contactaţi până la închiderea ediţiei.

Succes este în prezent una dintre cele mai puternice reţele de supermarketuri deţinute de un om de afaceri local, în condiţiile în care firma a înregistrat în 2009 venituri de 44,4 milioane de euro şi un profit 0,8 mil. euro, având aproape 900 de angajaţi, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Pe de altă parte, numeroase reţele de supermarketuri, precum Ethos, Spar sau Primăvara, dezvoltate de oameni de afaceri locali, s-au confruntat cu probleme importante de lichiditate, motiv pentru care au fost nevoite să vândă o parte din magazine sau să închidă unităţile.

Reţeaua Succes va concura pentru clienţi în Piteşti cu două dintre cele mai puternice reţele de hipermarketuri de pe piaţă - Carrefour şi Auchan - care au magazine la doar câteva sute de metri distanţă, în apropierea ieşirii din oraş către Bucureşti.

"Nu ne este frică de concurenţa celorlalte reţele de hipermarketuri. Avem şi produse proprii de panificaţie, avem propriile carmangerii şi contracte de furnizare cu fabrici locale, dar şi de afară care produc sub brandul Succes. Dacă noi vom reuşi să facem profit de un leu cu acest magazin pentru noi va fi foarte bine", a mai spus Călinoiu.

PIC SA, firma prin care fraţii Penescu îşi gestionau afacerea cu hipermarketuri, este în continuare în insolvenţă într-un dosar aflat pe rolul Tribunalului Braşov, având peste 1.000 de creditori, atât în rândul angajaţilor, cât şi în rândul furnizorilor, firme precum Avicola Călăraşi, Cadbury, Cramele Halewood, Colgate-Palmolive, Cristim, Delaco sau Heineken.

"Prin acest prim contract de închiriere, PwC a făcut un pas decisiv în aplicarea strategiei de reorganizarea a fostei reţele PIC SA, strategie care va fi comunicată public în toamnă, conform procedurii de insolvenţă, şi care va prezenta în detaliu modalitatea de valorificare a activelor grupului PIC în interesul creditorilor şi al angajaţilor", a declarat Marius Zidaru, liderul departamentului de servicii de restructurare a afacerii din cadrul PricewaterhouseCoopers România, administratorul judiciar al reţelei PIC.

Cel mai bun an al grupului PIC a fost 2008, când afacerile au atins 155 de milioane de euro, dar cu primul an de recesiune veniturile s-au prăbuşit, fapt ce a determinat intrarea în insolvenţă şi, ulterior, dispariţia reţelei de hipermarketuri.