Când scrierea însăşi devine spectacol/ de Stelian Ţurlea

Autor: Stelian Turlea 29.07.2011

Matei Vişniec

Mansardă la Paris cu vedere spre moarte

Editura Paralela 45

Ediţia a III-a, cu un cuvânt-înainte al autorului şi o postfaţă de Mirela Nedelcu-Patureau (Textul acestei cercetătoare la Centrul naţional al cercetării ştiinţifice în cadrul Laboratorului de cercetări despre arta spectacolului, Paris, se cheamă "Pur şi simplu dramaturg"). Volumul cuprinde piesele "Mansardă la Paris cu vedere spre moarte", "Richard al III-lea nu se mai face sau Scene din viaţa lui Meyerhold", "Hotel Europa complet" şi "Parapazzi sau Cronica unui răsărit de soare avortat". Sunt piese scrise între anii 1995 şi 2005, trecute prin două filtre lingvistice, cel francez şi cel român. "Între limba franceză care este carteziană şi precisă şi limba română care este vulcanică şi alunecoasă, mărturiseşte autorul, scrierea însăşi devine un spectacol în faţa căruia nu încetez să mă minunez."