Profitul producătorului Kent a crescut puternic la semestru, în contextul reducerii comerţului ilicit

Autor: Marius Oncu 28.07.2011

Profitul grupului British American Tobacco (BAT) în România a crescut puternic în prima jumătate a anului, susţinut de majorarea preţurilor, volumele mai mari şi un mix îmbunătăţit de produse pe segmentul premium şi în contextul reducerii nivelului de comerţ ilicit cu ţigarete.

"În România, volumele la nivelul industriei au crescut ca urmare a unei reduceri semnificative a nivelului comerţului ilicit, determinată de măsurile adoptate de autorităţi. Profitul a avansat puternic ca urmare a majorării preţurilor, volumelor mai mari şi a unui mix îmbunătăţit de produse pe segmentul premium", se arată în raportul financiar al grupului, al doilea producător de ţigarete la nivel mondial, după Philip Morris International.

În Europa de Vest, piaţă care include şi România, profitul a crescut cu opt milioane de lire sterline, la 572 milioane de lire, în principal ca urmare a rezultatelor solide din Germania, Elveţia şi România.

Evoluţia bună din aceste state a fost parţial anulată de rezultatele mai slabe din Danemarca, Italia şi Spania. Volumul vânzărilor în regiune a scăzut cu 2%, la 65 miliarde de ţigarete. Principalele patru mărci globale ale BAT, respectiv Dunhill, Kent, Lucky Strike şi Pall Mall, au înregistrat o majorare de 11% a volumelor, se arată în raport.