BCR Locuinţe descoperă că sunt clienţi pentru produsele sale şi în mediul rural

Autor: Liviu Chiru 12.07.2011

Circa un milion de persoane care trăiesc în mediul rural ar fi interesate să acceseze produse de economisire creditare, potrivit unui studiu comandat de BCR Banca pentru Locuinţe, o subsidiară a grupului BCR specializată în vânzarea de produse de economisire-creditare în domeniul locativ.

"Pe termen mediu, circa un milion de persoane cu vârste între 20 şi 65 de ani sunt interesate de contractarea unui produs Bauspar. Considerăm că mediul rural este o oportunitate de distribuţie a produselor şi serviciilor bancare, având în vedere că doar 36% dintre respondenţi folosesc un produs bancar pentru economisire", spune Alexandru Ciobanu, preşedintele BCR Banca pentru Locuinţe. Studiul a fost realizat de institutul IRSOP pe un eşantion de 214 gospodării.

Aproape jumătate din populaţia României locuieşte în mediul rural, însă cu excepţia băncii de stat CEC Bank, foarte puţine bănci comerciale au deschis unităţi în afara mediului urban.

Pe nişa economisirii-creditării în domeniul locativ mai activează şi Raiffeisen Banca pentru Locuinţe. Ambii jucători îşi vând produsele preponderent prin intermediul reţelelor teritoriale ale băncilor-mamă.