Test Auto ZF: Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi, accent pe motorizare

Autor: Bogdan Alecu 07.07.2011

Santa Fe a fost mulţi ani la rând cel mai sau al doilea cel mai bine vândut SUV de pe piaţa auto locală. Anul trecut a beneficiat de un facelift, dar lansarea unor noi concurenţi pe piaţă l-au făcut să coboare puţin în clasament. Chiar şi aşa, pentru cine doreşte spaţiu uriaş în habitaclu şi un motor puternic şi economic, Santa Fe este în continuare de luat în calcul, mai ales în condiţiile în care poate dispune de şapte locuri.

La facelift partea frontală a suferit cele mai multe schimbări. Avem o spoiler nou, o altă grilă pentru radiator şi faruri modificate. Schimbările nu sunt puternice, însă ajută la îmbunătăţirea imaginii. La interior faceliftul a adus un port USB pentru sistemul audio dar şi unul auxiliar. Scaunele sunt la fel de confortabile, iar poziţia la volan este una înaltă, care oferă o vizibilitate ridicată.

Singurul capitol la care dezamăgeşte Santa Fe este calitatea materialelor utilizate în habitaclu - de la tapiţeria din piele la plasticele de pe bord sau imitaţia nu tocmai reuşită a furnirului - dar sunt modele disponibile cu imitaţie de carbon şi o piele de calitate mai bună, dar totuşi este recomandată tapiţeria din material textil. De asemenea nu am apreciat foarte mult managementul climatizării, care indiferent de cât de coborât era nivelul ventilaţiei, acesta părea tot timpul puternic.

Dar toate aceste "minusuri" sunt compensate de motorizare. Sub capota Santa Fe-ului se află acum un diesel de 2,2 litri CRDi care dezvoltă 197 CP, suficient pentru a impune un uşor caracter sportiv maşinii. Acesta este cuplat la o cutie de viteze cu şase trepte, bine etajată şi plăcută la condus. Consumul de asemenea s-a dovedit unul scăzut - cel mult 10 litri/100 km în trafic urban şi între 6 şi 7 litri/100 km în afară.

Garda la sol generoasă, alături de sistemul de tracţiune 4x4 cu diferenţial central blocabil transformă SUV-ul dintr-unul de familie într-un off-roader adevărat. Dar aceste avantaje îi afectează însă puţin ţinuta de drum pe asfalt, maşina având un ruliu puţin mai pronunţat pe viraje.

Preţul unui Santa Fe 2,2 CRDi 4x4 în versiunea cu şapte locuri şi echipare de top Premium ajunge la 32.132 de euro cu TVA, în cadrul programului "Rabla" şi puţin peste 34.800 de euro în afara acestuia.