Duraziv şi-a crescut business-ul cu 48% în primele şase luni, la aproape 8 mil. euro

Autor: Andreea Neferu 06.07.2011
Producătorul de materiale de construcţii Duraziv, controlat de omul de afaceri Daniel Guzu, a înregistrat în primul semestru afaceri de 32,7 milioane de lei (7,8 milioane de euro), în creştere cu 48% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Avansul s-a datorat lărgirii portofoliului de produse (şapte noi produse de la începutul anului), lunilor mai călduroase de iarnă, dar şi creşterii ponderii renovărilor în sectorul construcţiilor. "Cea mai importantă evoluţie a fost înregistrată de divizia de adezivi, unde vânzările au crescut cu 56%", a declarat Guzu.

În prezent, divizia de profile metalice generează 55% din business, în timp ce adezivii şi mortarele uscate asigură 30%, iar vopseaua - 10%.
Compania a înregistrat anul trecut afaceri de 13,5 milioane de euro, în creştere cu 50% faţă de anul precedent, iar pentru anul 2011 estimează un avans de 30%, până la 17,5 milioane de euro.

Duraziv are în plan pentru anul acesta investiţii de 3,5 milioane de euro în linii noi de mortare uscate şi vopsea.

Guzu a vândut în etape participaţia pe care o deţinea la producătorul de vopsele Fabryo către fondul de investiţii suedez Oresa Ventures, din care a obţinut circa 20 mil. euro, suma fiind reinvestită în compania Duraziv şi în producţia de vin şi fructe şi o cramă în localitatea Panciu.

Duraziv, fosta Bau Profil, a intrat pe piaţa adezivilor în 2009, după ce Guzu a investit 7 mil. euro în construcţia unei fabrici la Popeşti-Leordeni.

Ulterior, la mijlocul anului 2010, Guzu a decis să intre din nou pe piaţa de vopsele cu Duraziv, după ce în luna februarie a anului trecut a expirat clauza de noncompetiţie din contractul încheiat cu fondul de investiţii Oresa Ventures, care îi interzicea timp de un an să reintre în această industrie.