Microsoft se înţelege bine cu chinezii. Motorul de căutare Baidu va oferi rezultate Bing pentru căutările în engleză

Autor: Ştefan Vrabie 05.07.2011

Baidu, care deţine o cotă de 76% pe piaţa chineză a serviciilor de căutare pe Internet, a încheiat un acord de colaborare cu Bing, motorul de navigare pe web al Microsoft, transmite Reuters.

În urma acestui acord, Bing va oferi servicii de căutare în limba engleză pentru utilizatorii Baidu. Baidu vrea să îşi extindă operaţiunile în străinătate, în timp ce Microsoft intenţionează să aibă o prezenţă crescută pe cea mai mare piaţă de Internet din lume.

Baidu domină piaţa serviciilor de căutare pe Internet din China, după ce Google a închis anul trecut site-ul Google.cn şi şi-a redirecţionat utilizatorii către un site din Hong Kong, în urma unui conflict cu autorităţile de la Beijing referitor la cenzură.

Parteneriatul va permite ca prin introducerea unor cuvinte în engleză în căsuţa de căutare a Baidu să fie activat automat serviciul Bing, iar rezultatele căutării să fie obţinute în paginile Baidu. Analiştii consideră că acordul va facilita accesul Bing la cei peste 450 de milioane de utilizatori ai Internetului din China, cu efect negativ asupra activităţilor Google.