Nelu Iordache de la Romstrade, împreună cu alte firme, contestă rezultatul licitaţiei pentru pista aeroportului din Cluj

Autor: Laurentiu Cotu 28.06.2011

Compania Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, şi consorţiile Cooperativa Edille Appennino-Airport Management Consultancies, respectiv Construcciones Sanchez-Dominguez Sando-Delta A.C.M. 93-Drum Concept au contestat rezultatul licitaţiei pentru atribuirea contractului ce vizează construcţia noii piste a aeroportului din Cluj.

Consiliul Judeţean Cluj, în subordinea căruia se află aeroportul din Cluj-Napoca, a atribuit luna aceasta un contract în valoare de 137,8 mil. lei (circa 33 mil. euro), consorţiului format din companiile Icco-Systems, controlată de omul de afaceri Costan Călin Filimon, SC Construcţii Napoca şi Geo Arc, în vederea execuţiei lucrărilor de construcţie pentru primii 2.100 de metri ai pistei aeroportului clujean.

Luni, 27 iunie, a expirat termenul legal pentru depunerea contestaţiilor în ceea ce priveşte procedura de atribuire în cazul contractului de achiziţie publică pentru pista de decolare aterizare de 3.500 de metri, etapa I, până la această dată fiind depuse trei contestaţii.

''Autoritatea contractantă va formula un punct de vedere pe care îl va transmite Comisiei Naţionale de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), care în termenul legal, de 20 de zile, trebuie să formuleze un punct de vedere asupra acestei situaţii. Contestaţiile vor fi postate, pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP)'', au declarat reprezentanţii Consiliului Judeţean Cluj.

Proiectul de construcţie a noii piste a convins 6 consorţii de firme să depună oferte pentru licitaţia organizată de Consiliul Judeţean Cluj, în vederea desemnării constructorului pentru primii 2.100 de metri. Dintre cele 6 oferte depuse, patru au fost descalificate din mai multe motive, printre care şi lipsa unor documente. Spre finalul licitaţiei, lupta s-a dat între compania Romstrade, controlată de Nelu Iordache (oferta fiind de 155,3 mil. lei) şi consorţiul format din companiile Icco-Systems, deţinută de omul de afaceri Costan Călin Filimon, SC Construcţii Napoca şi Geo Arc (oferta fiind de 137,8 mil. lei). Consorţiul din care face parte compania controlată de Călin Filimon a câştigat licitaţia, în baza criteriului cel mai mic preţ oferit.

Termenul limită pentru primirea ofertelor a fost 7 aprilie 2011. Conform CJ Cluj, au fost depuse oferte de către consorţiului format din SC Construcţii Napoca, Icco Systems şi Geo Arc Otopeni (137.8 mil. lei), compania Romstrade a oferit 155,3 mil. lei, iar asocierea Impresa Pizzarotti&C.SpA, Imprea Cavalleri Ottavio SpA a oferit 162,1 mil. lei.

Consorţiul Construcciones Sanchez, Dominguez Sando, Delta A.C.M. 93 şi Drum Concept a depus o ofertă de 131,6 mil. lei, în vreme de asocierea Grup 4 Instalaţii, Sc Sylc Con Trans a oferit 152,4 mil. lei. Ultima ofertă a venit din partea consorţiului Cooperativa Edille Appennino, Airport Management Consultancies, având o valoare de 127,4 mil. lei.

Potrivit Consiliului Judeţean Cluj, modalitatea de finanţare a investiţiei sunt fondurile proprii, creditele bancare, fonduri externe nerambursabile, alocaţii bugetare şi alte fonduri legal constituite cu destinaţia de investiţii.

Reprezentanţii CJ Cluj au spun că noua pistă a aeroportului va fi construită în două etape, începând cu acest prim segment de 2.100 de metri. Prelungirea ulterioară, până la 3.500 de metri, se va face după finalizarea procesului de despăgubiri şi deviere a cursului râului Someş, cel mai probabil în cursul anului viitor. Actuala pistă va fi păstrată ca şi cale de rulare.