Vânzările de piese de schimb auto ajung la 1 mld. euro

Autor: Gabriel Razi 23.06.2011

Piaţa pieselor de schimb din România va creşte în acest an cu 5%, la un miliard de euro pentru că autoturismele cumpărate înainte de criză ies din garanţie, estimează Asociaţia Distribuitorilor de Piese Auto din România (ADPAR), care reuneşte 23 de comercianţi de componente auto cu afaceri cumulate de 325 de milioane de euro.

Printre companiile membre se numără Augsburg International, cu afaceri de 64 mil. euro în 2009 şi 14 magazine, şi Elit România, care operează 11 unităţi, Autonet sau Autototal.

"În România piaţa componentelor auto este estimată la 950 de milioane de euro, din care 45% reprezintă de segmentul pieselor aftermarket (componente produse de companii independente de producătorii de automobile - n. red.)", spune Dragoş Păduraru, reprezentant al ADPAR.

În România sunt înmatriculate 4,3 milioane de autoturisme din care două treimi au o vechime mai mare de şase ani, conform datelor Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.

Comercianţii de pe piaţa pieselor de schimb se concentrează pe vânzările de piese pentru maşinile vechi pentru că cele mai noi folosesc piese originale, fiind reparate pe garanţie în service-urile oficiale ale producătorilor.