Profitul Smithfield a scăzut de aproape patru ori

Autor: Marius Oncu 19.06.2011

Profitul operaţional al grupului american Smithfield Foods în România a scăzut de aproape patru ori în anul fiscal 2011, încheiat în aprilie, de la 35 mil. dolari în anul anterior la 9,2 mil. dolari, din cauza încheierii unui program guver­na­men­tal de subvenţii.

Valoarea vânzărilor grupului american pe piaţa românească a urcat cu 9%, de la 182,4 mil. dolari la 199 mil. dolari, potrivit raportului financiar al Smithfield.

Grupul a primit subvenţii guvernamentale mai mici cu 32,2 mil. dolari în anul fiscal încheiat în aprilie, faţă de pre­ce­den­tele 12 luni, din cauza încheierii programului guver­na­men­tal. Smithfield nu se aşteaptă ca operaţiunile din Ro­mânia să înregistreze profit în anul fiscal actual, început în mai.

"În România, operaţiunile noastre de procesare a cărnii se confruntă cu dificultăţi generate de economia slabă şi ce­re­rea scăzută. Ca urmare, nu ne aşteptăm ca operaţiunile de pro­cesare a cărnii din România, cele mai mici din cadrul di­vi­ziei internaţionale, să fie profitabile în anul fiscal 2012", se arată în raport.

Volumul vânzărilor din România a crescut cu 22% în intervalul analizat, în timp ce preţul mediu de vânzare pe carcasă a scăzut cu 10%.