Parlamentarii maghiari vor să interzică circulaţia maşinilor deţinute de unguri şi înmatriculate în alte ţări. În România circulă peste 100.000 de maşini înmatriculate în Bulgaria

Autor: Bogdan Alecu 17.05.2011

Proprietarii de maşini cu reşedinşă permanentă în Ungaria nu vor mai putea deţine un automobil înmatriculat într-o altă ţară şi nici nu vor mai putea modifica legal kilometrajul, potrivit unei propuneri analizate de Comisia Economică a parlamentului maghiar, conform publicaţiei Bugapest Business Journal.

Noua propunere vine în contextul în care peste 300 din cei 1.200 de dealeri auto din Ungaria şi-au închis businessul, iar alţi 300-400 sunt în pragul falimentului deoarece mulţi cetăţeni maghiari preferă să cumpere maşini noi din Slovacia evitând astfel plata taxelor şi obţinând şi o deducere a TVAului care în Ungaria este de 25%.

O lege similară este deja în vigoare în Belgia, unde cetăţenii nu pot conduce un automobil înmatriculat într-o altă ţară, singura excepţie acceptată fiind maşinile închiriate în Germania.

Potrivit unor date neoficiale, în România circulă pe drumurile publice peste 100.000 de maşini înmatriculate în Bulgaria. Cetăţeanul român nu este proprietarul maşinii, ci deţine o procură prin care acesta are dreptul de a utiliza maşina respectiă, proprietarul fiind de obicei un cetăşean bulgar. Astfel, românii plătesc sute de euro taxe statului bulgar, în timp ce în România plătesc numai taxa de drum. Cei peste 100.000 de români care şi-au înmatriculat în Bulgaria maşinile au adus pierderi la bugetul de stat de sute de milioane de euro, într-o perioadă în care Guvernul a redus salariile cu 25% bugetarilor. În condiţiile în care majoritatea maşinilor înmatriculate în Bulgaria sunt mai vechi de 15 ani şi cu motoare mari, poluante şi într-o stare tehnică de obicei foarte slabă potrivit jucătorilor din auto, aceştia ar fi plătit în România taxe de poluare de ordinul miilor de euro, în timp ce în Bulgaria acestea sunt de câteva sute de euro.