Porsche aplică strategia Cayenne şi în cazul Panamera – după Turbo S vine dieselul - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 03.05.2011

La doar câteva zile de când Porsche a anunţat şi preţurile pentru România ale modelelor Panamera Hybrid şi Turbo S, cea mai puternică versiune a limuzinei, constructorul german prezintă şi versiunea diesel a limuzinei, care cel mai probabil va majora vânzările cu cel puţin 50%.

La fel ca şi în cazul SUV-ului Cayenne, Panamera va dispune de acelaşi motor diesel V6 de 3,0 litri de origine Volkswagen, dar care acum va dezvolta cu 10 CP mai mult - 250 CP în loc de 240 CP. Mai mult, acesta promite un consum mediu de 6,5 litri, cu 0,3 litri mai mic decât în cazul hibridului, în timp ce nivelul emisiilor este puţin mai mare - 172 de grame la diesel, faţă de 159 de grame de dioxid de carbon per kilometru în cazul hibridului. În cazul în care se optează pentru pneuri cu rezistenţă scăzută consumul mediu scade la 6,3 litri/100 km.

În ceea ce priveşte preţul, în Germania Panamera diesel costă aproximativ 80.000 de euro, cu 25.000 de euro mai puţin decât în cazul hibridului. Pe de altă parte, acesta din urmă dispune de un sistem de propulsie care dezvoltă 380 CP, la care motorul termic contribuie cu 333 CP. Şi performanţele dinamice sunt tot în avantajul hibridului - dieselul accelerază de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde şi poate rula cu cel mult 242 km/h, în timp ce Panamera Hybrid atinge 100 km/h în 6 secunde şi atinge 270 km/h.

Panamera diesel este disponibil standard cu o cutie automată cu opt trepte, care transmite puterea roţilor spate.

Vânzările noului Panamera diesel vor demara în luna august a acestui an, când cel mai probabil vor fi comunicate şi preţurile oficiale pentru România.