Heineken a fost pe plus în România în primul trimestru

Autor: Ioana David 20.04.2011

Producătorul olandez de bere Heineken a înregistrat vânzări în creştere în primele trei luni ale acestui an pe piaţa locală, potrivit unui raport publicat astăzi de companie. În document nu se precizează care a fost procentul cu care vânzările s-au apreciat. În Europa Centrală şi de Est, volumele Heineken au mai crescut în Belarus, Austria, Germania şi Serbia, însă au fost mai reduse în Polonia şi Grecia.

Compania are în România branduri precum Golden Brau, Ciuc şi Bucegi iar anterior a anunţat o creştere de 7% a cifrei de afaceri în 2010, la 1,2 miliarde de lei brut (267 milioane de euro), în timp ce vo­lu­mele vândute s-au majorat cu 6% faţă de 2009.

Pe de altă parte, cifra de afaceri netă a companiei a fost de 934 milioane de lei (222 milioane de euro), diferenţa dintre vânzările brute şi cele nete fiind reprezentată de acciză.

Evoluţia producătorului s-a bazat pe brandurile Ciuc Premium şi Bucegi, iar din aprilie va importa şi alte mărci internaţionale din portofoliul grupului, în număr de opt: Amstel, Birra Moretti, Krusovice, Foster's, Murphy's, Strongbow, Sol şi Desperados.