GFR vrea 33% din transportul de marfă

Autor: Mirabela Tiron 17.04.2011

Cel mai mare operator privat feroviar de pe piaţa românească, Grup Feroviar Român (GFR), parte a Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, ţinteşte anul acesta o cotă de piaţă de 33% din segmentul transportului feroviar de marfă, pe fondul contractelor încheiate, faţă de 27% cât a avut anul trecut, potrivit oficialilor companiei.

"Avem toate motivele să fim încrezători că vom avea o creştere a cotei de piaţă în acest an", a declarat Sorin Chinde, directorul general al GFR. Anul trecut, compania a transpor­tat circa 9,2 mil. tone nete, realizând o cifră de afaceri de 125 mil. euro, potrivit re­pre­zentanţilor companiei. În martie anul acesta, GFR a trans­portat un milion de tone.

În decembrie anul trecut, GFR a preluat vagoanele şi 350 de angajaţi de la Rompetrol Logistics (RPL), companie de­ţi­nută de KazMunaiGaz.

Contractele de servicii de transport fero­viar au fost în­che­iate pe o perioadă de trei ani, cu posi­bi­li­tatea de pre­lun­gire cu încă doi ani. Transportatorul GFR a mai semnat anul trecut un contract important în segmentul distribuţiei de car­bu­ranţi cu ruşii de la Lukoil.

GFR concurează cu CFR Marfă, dar şi cu companiile private Servtrans şi Unifertrans.