Constructorii români se duc spre Irak, Maroc şi Liban
Constructorii români au început mai atent să se uite către
pieţele externe, dar privirea lor este în primul rând către ţările
estice sau din nordul Africii, unde pot fi competitivi la distanţe
relativ mici faţă de România - două-trei ore de zbor.
Astfel, constructorul Delta ACM 93, controlat de omul de afaceri
Florea Diaconu, va construi în Irak o autostradă al cărei cost pe
kilometru este de circa 2,3 mil. euro, de trei-patru ori mai puţin
decât în cazul autostrăzilor din vestul României, scoase la
licitaţie la finalul lui 2010 de către Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
Delta ACM, cu afaceri de 91 mil. euro anul trecut, va construi un
tronson de 20,6 km din autostrada Erbil - Koya, cu o lungime totală
de 58,3 km, valoarea contractului câştigat de Delta ACM
ridicându-se la 66,7 mil. dolari.
Constructorul argeşean Building Astrom, deţinut de Marian Drăgoi,
Nicolae Drăgoi şi Alexandru Radu, a câştigat în Maroc un contract
de 34 mil. euro pentru construirea a 12 blocuri de apartamente, cu
patru etaje.
"În căutare de noi proiecte am ajuns şi în Maroc, pentru că există
mai multe fonduri, mai multe investiţii ce trebuie realizate decât
în Europa. Proiectul din Maroc este un parteneriat public-privat
între primăria din Rabat şi Building Astrom şi în primă fază vor
fi construite şase blocuri cu circa 17 milioane de euro", a
declarat Marian Drăgoi, directorul general şi unul dintre
acţionarii companiei Building Astrom.
Producătorul de materiale de construcţii AdePlast, deţinut de omul
de afaceri Marcel Bărbuţ, a intrat pe piaţa din Liban, printr-un
transport de 80 de tone de produse speciale "albe", destinate
lucrărilor cu marmură şi granit.
Cine şi
unde
-
Delta ACM - Irak
-
Building Astrom - Maroc
-
AdePlast - Liban