Unirea Shopping Center, „fieful“ giganţilor H&M şi Inditex

Ziarul Financiar 27.03.2011

Cei mai mari retaileri europeni de îmbrăcăminte H&M şi Inditex vor ajunge să opereze până la sfârşitul lunii aprilie nouă magazine în centrele comerciale Unirea din Bucureşti şi Braşov, controlate de familia Adamescu.

Pentru a se adapta mai bine condiţi­ilor din piaţă, în care dezvoltatorii imobiliari vin cu malluri moderne şi cu chiriaşi internaţionali, 10% din spaţiile proiectelor Unirea din Bucureşti şi Braşov, respectiv circa 6.000 de metri pătraţi, au fost sau sunt în amenajare pentru a face loc unor magazine ale giganţilor H&M şi Inditex, retaileri care vând în fiecare an haine de peste 10 miliarde de euro fiecare.

De altfel, Inditex a deschis deja în luna martie trei magazine sub brandurile Bershka, Pull and Bear şi Stradivarius în cadrul mallului Unirea din Braşov, în timp ce H&M a deschis pe 26 martie un magazin de 2.500 de metri pătraţi în aripa splai a magazinului Unirea din Bucureşti.

La sfârşitul lunii aprilie, suedezii de la H&M vor deschide un magazin şi în Unirea Braşov, pe două etaje (parter şi etajul 1) ale proiectului situat în apropierea gării din oraş.
Pe de altă parte, la sfârşitul lunii aprilie Inditex va deschide al treilea magazin propriu de la parterul magazinului Unirea din Bucureşti (după Zara şi Bershka), respectiv o unitate Pull and Bear pe o suprafaţă de 460 de metri pătraţi din zona centrală a magazinului.

Imaginea centrului comercial Unirea din centrul Capitalei ar urma să fie schimbată total până la sfârşitul acestui an, în condiţiile în care este de aşteptat ca şi pentru zona centrală să fie realizată o nouă faţadă, asemănătoare celor realizate de către Zara şi Bershka.

În prezent, în zona centrală mai sunt afişate panouri publicitare, dar şi veniturile din această sursă au scăzut puternic pe fondul crizei.
Centrele comerciale Unirea din Bucureşti şi Braşov, operate prin intermediul firmei Unirea Shopping Center, au generat anul trecut venituri de 86,5 milioane de lei (20,5 mil. euro), în scădere cu 10%, potrivit datelor furnizate de către reprezentanţii firmei.