Cum face Becali bani din culorile ros-albastre

Autor: Ioana Mihai 04.03.2011

Patima cu care suporterii traiesc meciurile Stelei poate fi vazuta acum cu ochiul liber si in cosurile lor de cumparaturi. Sub numele echipei favorite se gasesc mai nou in magazine bauturi si ciocolata, iar gama de produse se va mari, conform oficialilor Steaua, in cursul acestui an.

Un suporter pasionat are toate sansele sa-si usureze zdravan cardul sau portofelul daca intra intr-un magazin de prezentare al echipei de fotbal preferate. Slabiciune care se vede cu ochiul liber in bugetele cluburilor. Cele cinci echipe din UEFA care au inregistrat anul trecut cele mai mari incasari - Real Madrid, FC Barcelona, Manchester United, Bayern München si Arsenal - realizeaza cam jumatate din cifrele de afaceri din contracte de publicitate, sponsorizari si valorificarea imaginii comerciale a cluburilor. Altfel spus, sute de milioane de euro sunt cheltuiti in fiecare an pe tot felul de produse branduite in culorile echipelor de fotbal - de la tricouri, calendare, suveniruri si pana la magneti de frigider. Practica nu este straina nici cluburilor romanesti de fotbal, dar Steaua este prima echipa care a scos pe piata si bunuri de larg consum.

Unul din principalele avantaje ale berii, vinului si ciocolatei Steaua - fata de celelalte produse vandute sub aceeasi umbrela - este ca si-au gasit loc in hipermarketuri si supermarketuri. In total, "vizam 12.500 de puncte de vanzare din toata tara", spune directorul de marketing al clubului Steaua, Bobby Durbac, care precizeaza ca doreste ca produsele sa se gaseasca deopotriva in comertul modern, cat si in cel traditional.

Citiţi mai multe despre cum incearca clubul Steaua sa faca vanzare pe www.businessmagazin.ro.