Reportaj Gândul: Cum se lucrează la noua magistrală de metrou

Autor: Dan RADU 18.02.2011

Muncitorii astupă crăpăturile prin care se infiltrează apa cu spumă poliuretanică şi montează traversele pentru calea de rulare. Două noi staţii de metrou urmează să fie date în folosinţă la începutul verii.

Staţiile de metrou "Pajura" şi "Parc Bazilescu" vor fi puse în funcţiune la începutul verii, dacă nu intervine ceva neprevăzut. Acest lucru înseamnă că traseul 1 Mai, Parc Bazilescu va putea fi făcut în cinci minute.

Lucrările au început încă de pe vremea lui Ceauşescu, însă tunelurile au fost lăsate în conservare începând cu 1994. Timp de doi ani s-a mai lucrat doar la eliminarea infiltraţiilor de apă din pereţi. Din 1996, însă, din cauza materialelor solide care se infiltraseră aici, pereţii tunelului s-au deformat, astfel încât construcţiile au fost abandonate complet.

După reluarea lucrărilor, principala sarcină a muncitorilor a fost tot eliminarea infiltraţiilor de apă, prin injectarea crăpăturilor cu spumă poliuretanică, lucru care se întâmplă şi în prezent. După ce această operaţiune se va termina, va începe şi montarea celui de-al doilea inel al tunelului, care va cămăşui construcţia.

La staţia Pajura au început deja să se monteze traversele pe care se va monta şina. La staţia "Parc Bazilescu" încă se "şlefuieşte" calea. De altfel, potrivit şefilor punctelor de lucru, lucrările sunt gata "la roşu". Tot ce mai trebuie făcut până la întâi iunie este montarea şinelor, a cablurilor electrice şi spaţiilor tehnice. "Peronul va fi pavat cu granit adus din Germania. Plăcile vor fi montate în model romb. Stâlpii de susţinere vor fi placaţi cu metal", explică Eugeniu Berceanu, şeful punctului de lucru de la staţia Parc Bazilescu. Citiţi un reportaj Gândul despre cum se lucrează la noua magistrală de metrou pe www.gandul.info.