Apple cere o treime din abonamentele vândute pe iPad şi Iphone

Autor: Radu Racu 16.02.2011

Apple dictează termeni mai duri în comerţul care include dispozitivele sale de succes, iPad şi Iphone, cerând o cotă de 30% din încasările pentru conţinutul vândut direct pe cele două gadgeturi, scrie Financial Times.

Noile reguli se aplică la nivel internaţional şi spun că dacă o publicaţie oferă un abonament digital pentru o versiune special creată pentru iPad, spre exemplu, ei trebuie să lanseze aceeaşi ofertă şi prin intermediul App Store.

Din orice abonament încheiat prin intermediul App Store, Apple păstrează 30%. Publicaţiile pot oferi în continuare abonamentele separat pe site-urile proprii, însă nu vor putea face legătura între site-ul lor şi aplicaţie.

Steve Jobs, aflat în concediu medical, a rămas implicat în activitatea companiei şi spune despre noul plan că "este o filosofie simplă. Când Apple aduce un abonat nou, îşi ia o cotă de 30%. Când o companie aduce un utilizator nou să folosească aplicaţia pentru gadgetul Apple, păstrează 100% din bani".

Partea bună a noilor condiţii impuse de Apple este că ar putea mări considerabil numărul abonaţilor, însă veniturile ar putea fi afectate. Totodată, companiile nu au acces direct la datele utilizatorilor proprii, decât prin intermediul "bunăvoinţei" Apple, care a făcut deja o concesie în acest sens, însă editorii sunt sceptici.

Go4it.ro transmite LIVE de la World Mobile Congress. Zeci de telefoane se lansează acum! Citeşte noutăţile la cald.