România a coborât patru poziţii, pe locul 25, într-un top al pieţelor atractive pentru outsourcing

Autor: Bogdan Cojocaru 15.02.2011

România a coborât patru poziţii, pe locul 25, din 2009 până în acest an, într-un clasament realizat de compania de consultanţă A.T. Kearney privind atractivitatea pieţelor pentru activităţile de outsourcing, respectiv servicii precum suport IT, centre de contact sau operaţiuni administrative.

Astfel, România a înregistrat un punctaj total de 5,21 pentru indicele Global Services Location (al atractivităţii pieţei locale - n.r.), faţă de 7,01 pentru India, ocupantul primei poziţii în clasament, sau 4,15 pentru Portugalia, plasată pe ultimul loc, al 50-lea, se arată într-un raport al A. T. Kearney.

Indiei îi urmează în top China şi Malaezia. Cele trei state şi-au menţinut poziţiile din 2009.

România este încadrată de Polonia (5,23 de puncte), care a urcat 15 locuri faţă de 2009, şi Germania (5.2 puncte, în creştere cu opt poziţii). De altfel, Polonia, alături de Marea Britanie (în urcare cu 15 poziţii), sunt statele care au avansat cel mai mult în clasament.

"În Europa Centrală şi de Est, Polonia este personajul principal al poveştii, urcând 15 poziţii, după ce a depăşit problemele economice şi a beneficiat de creşterea încrederii investitorilor. Ungaria (locul 31) şi Cehia (poziţia a 35-a), au evoluat un pic mai bine, datorită reducerii nivelurilor salariilor. Povestea outsourcing-ului se modifică, însă, pentru Bulgaria (loc 17) şi România", menţionează raportul.

Bulgaria a coborât, ca şi România, patru poziţii în clasamentul A. T. Kearney.
Indicele Global Services Location are la bază evoluţia a trei subindici, respectiv atractivitatea financiară, pregătirea şi disponibilitatea forţei de muncă şi mediul de afaceri.