România a coborât patru poziţii, pe locul 25, într-un top al pieţelor atractive pentru outsourcing
România a coborât patru poziţii, pe locul 25, din 2009 până în
acest an, într-un clasament realizat de compania de consultanţă
A.T. Kearney privind atractivitatea pieţelor pentru activităţile de
outsourcing, respectiv servicii precum suport IT, centre de contact
sau operaţiuni administrative.
Astfel, România a înregistrat un punctaj total de 5,21 pentru
indicele Global Services Location (al atractivităţii pieţei locale
- n.r.), faţă de 7,01 pentru India, ocupantul primei poziţii în
clasament, sau 4,15 pentru Portugalia, plasată pe ultimul loc, al
50-lea, se arată într-un raport al A. T. Kearney.
Indiei îi urmează în top China şi Malaezia. Cele trei state şi-au
menţinut poziţiile din 2009.
România este încadrată de Polonia (5,23 de puncte), care a urcat
15 locuri faţă de 2009, şi Germania (5.2 puncte, în creştere cu opt
poziţii). De altfel, Polonia, alături de Marea Britanie (în urcare
cu 15 poziţii), sunt statele care au avansat cel mai mult în
clasament.
"În Europa Centrală şi de Est, Polonia este personajul principal al
poveştii, urcând 15 poziţii, după ce a depăşit problemele economice
şi a beneficiat de creşterea încrederii investitorilor. Ungaria
(locul 31) şi Cehia (poziţia a 35-a), au evoluat un pic mai bine,
datorită reducerii nivelurilor salariilor. Povestea
outsourcing-ului se modifică, însă, pentru Bulgaria (loc 17) şi
România", menţionează raportul.
Bulgaria a coborât, ca şi România, patru poziţii în clasamentul A.
T. Kearney.
Indicele Global Services Location are la bază evoluţia a trei
subindici, respectiv atractivitatea financiară, pregătirea şi
disponibilitatea forţei de muncă şi mediul de afaceri.