Mihai Ghyka, Bergenbier: Natura românului este prăpăstioasă. Rar am văzut o naţie care să vorbească atât de urât despre sine

Autor: Ioana David 13.02.2011

Mihai Ghyka, directorul general al producătorului de bere Bergenbier, vorbeşte într-un interviu acordat Ziarului Financiar despre efectele crizei mondiale asupra pieţei româneşti şi despre modul fatalist în care se raportează românii la o situaţie de criză. "Dacă este într-o criză, de regulă românul va vedea partea cea mai neagră şi mai neplăcută a crizei şi din păcate mai puţin posibilităţile de a ieşi din criză", observă şeful Bergenbier care precizează că la finalul celui de-al doilea an de criză consumatorul român a învăţat să facă economii şi că nu se va avânta să consume câtă vreme nu va simţi stabilitate.

Citiţi aici interviul integral cu Mihai Ghyka, directorul Bergenbier

Pe de altă parte, Ghyka observă că SUA, locul din care a pornit criza, nu a găsit însă calea de a-şi reveni. În timpul discuţiei cu Ziarul Financiar, şeful Bergenbier a adoptat o atitutine rezervată în ceea ce priveşte estimarea de evoluţie economică. Deşi se referă la 2010 ca fiind cel mai greu an, Ghyka spune totuşi că în 2011 nu ar trebui să ne aşteptăm la miracole.

"Natura românului este prăpăstioasă. Suntem de regulă cei mai mari duşmani ai noştri. Rar am văzut o naţie care să vorbească atât de urât despre sine. Dacă este într-o criză, de regulă românul va vedea partea cea mai neagră şi mai neplăcută a crizei în care trăieşte şi din păcate mai puţin posibilităţile de a ieşi din criză. Suntem departe de a avea tăria lui Henry Ford care spunea: ,,Eu am decis să nu particip la criza mondială", a mai spus Ghyka.