Renault şi Dacia pierd cotă de piaţă în Germania

Autor: Oncu Marius Gheorghe 04.01.2011

Înmatriculările de autoturisme Renault şi Dacia în Germania au scăzut anul trecut cu 32%, la 153.555 de unităţi, în timp ce piaţa a coborât cu 23,4%, la 2,9 milioane de maşini, potrivit datelor anunţate, marţi, de Oficiul de Înmatriculări Auto german KBA şi preluate de Mediafax Business.

Doar patru din cele 32 de mărci analizate au avut evoluţie pozitivă anul trecut, respectiv Land Rover, Jaguar, Porsche şi BMW-Mini.

Vânzările auto din 2009, la care sunt raportate cele de anul trecut, au fost influenţate pozitiv de un program de înnoire a parcului auto derulat de guvernul german. Germania a fost, în 2009, principala destinaţie de export pentru Dacia, cu 84.708 unităţi vândute.

Renault a avut, cumulat cu Dacia, o cotă de piaţă de 5,3% şi s-a situat pe poziţia a şaptea, în urma Volkswagen (21%), Mercedes (9,6%), BMW-Mini (9,1%), Opel (8%), Audi (7,8%) şi Ford (6,8%).