Zara a ajuns la borna 13 cu un magazin la Piteşti

Autor: Cristi Moga 07.12.2010

Grupul spaniol Inditex a deschis la sfârşitul săptămânii trecute cel de-al 13-lea magazin Zara din România, într-o clădire istorică din Piteşti în care a închiriat un spaţiu de 1.365 de metri pătraţi, acesta fiind primul magazin de pe piaţa locală al companiei care nu se află în spaţiul unui centru comercial.

"Este primul magazin de imagine al Zara în România, inaugurat într-o clădire cu o vechime de peste 130 de ani", a declarat Mihai Cioltea, directorul de expansiune în cadrul filialei locale a Inditex. Zara a luat în clădire locul fostului restaurant Argeşul, acesta fiind unul dintre puţinele imobile istorice rămase funcţionale în centrul oraşului Piteşti. Investiţia în acest magazin poate fi estimată la aproape două milioane de euro.

Potrivit datelor din piaţă, clădirea din Piteşti a aparţinut familiei Forstiropol, a trecut, în urmă cu 60 de ani, în administrarea statului, iar din 1994 este deţinută de compania Cardinal Triumf, controlată în prezent de Doru Pavel (33,3%), Gheorghe Miu (33,3%) şi Constantin Oprea (33,3%), potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
În Piteşti este funcţional proiectul Euromall, precum şi parcurile comerciale Iris şi Jupiter City, dar spaniolii au preferat să deschidă un magazin stradal, în condiţiile în care centrele comerciale existente nu sunt poziţionate în centrul oraşului.

Spaniolii au ajuns la 13 magazine Zara pe piaţa locală, şase dintre acestea fiind poziţionate în Bucureşti (Unirea, Bucureşti Mall, Plaza, AFI Cotroceni, Sun Plaza şi Băneasa Shopping City), două în Cluj (Polus Center şi Iulius Mall) şi câte unul în Iaşi (Iulius Mall), Constanţa (City Park), Bacău (Arena Mall) şi Timişoara (Iulius Mall).
Inditex a realizat anul trecut în România vânzări de aproape 75 de milioane de euro cu o reţea de 36 de magazine sub brandurile Zara, Bershka, Pull and Bear şi Stradivarius, având o marjă de profitabilitate de peste 20%, fiind cel mai mare retailer de îmbrăcăminte de pe piaţa locală.