Unele bănci vând agresiv produse pe care clienţii nu le înţeleg, spune şeful OTP Bank

Autor: Alexandra Chelu 28.11.2010

Istoria se repetă în ceea ce priveşte promovarea agresivă a serviciilor bancare fără ca acestea să fie prezentate pe înţelesul clienţilor, afirmă Laszlo Diosi, şeful OTP România. "Istoria se repetă în privinţa cardurilor de credit. Problema cu aceste produse este că oamenii nu le înţeleg. Clienţii retrag banii şi sunt fericiţi să îi cheltuiască. Aceasta este o chestiune legată de protecţia consumatorilor. Unele bănci vând din nou clienţilor un produs pe care aceştia nu îl înţeleg. Le spun mereu colegilor mei că le rup gâtul dacă vând unei bunicuţe un produs de investiţii bazat pe obligaţiuni chinezeşti emise pe 35 de ani. Nu este pentru o bunicuţă", a declarat Diosi. În acelaşi timp, cardurile de credit reprezintă o afacere bună datorită dobânzilor ridicate percepute şi faptului că acum toate băncile "înoată în lichiditate în lei", iar aceste resurse trebuie plasate, a adăugat Diosi. Şeful OTP Bank spună că unii clienţi nu sunt pregătiţi să utilizeze cardurile de credit pentru optimizarea veniturilor şi a economiilor. "Protecţia consumatorilor ar trebui să intervină şi să ceară o informare mult mai bună a clienţilor", a continuat Diosi.