Facebook va lansa propriul serviciu de e-mail

Autor: Magraon Andreea 14.11.2010

Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, ar putea lansa astăzi în cadrul unui eveniment la San Francisco un serviciu de e-mail, prin intermediul căruia să intre în competiţie cu popularul Gmail deţinut de Google, cel mai popular motor de căutare din lume, relatează Reuters, care citează surse familiare situaţiei.

Noul produs al Facebook le va permite celor peste 500 de milioane de utilizatori să-şi creeze adrese de e-mail cu dome­niul @facebook.com. În prezent, compania le permite utili­zatorilor să-şi trimită mesaje între ei, dar serviciul oferit are funcţii limitate în raport cu Gmail, Yahoo! Mail sau Hotmail, ale Microsoft.

Google, care deţine cel de-al treilea cel mai popular serviciu de e-mail la nivel mondial, după Yahoo! Mail şi Hotmail, a interzis din această lună accesul Facebook la datele utiliza­to­rilor Gmail. Până în prezent când o persoană îşi făcea cont pe Facebook, i se cerea să importe lista de contacte de pe Gmail, pentru a vedea care dintre prietenii săi se află deja pe reţeaua de socia­li­zare. În ultimul an, competiţia din­tre cele două companii a deve­nit acerbă, după ce Google a încercat în mai multe rânduri să lanseze mai multe produse din sfera reţelelor sociale. Un exemplu este Google Buzz, care crea auto­mat cercuri de prieteni în baza celor mai frecvente contacte pe Gmail. Serviciul a avut însă parte de o primire rece din partea utiliza­torilor. În ultimele luni s-a vorbit de un nou produs asemănător, pe care gigantul internet intenţionează să-l lanseze, anume Google Me.

Pe fondul pregătirilor pentru lansarea serviciului de e-mail, Facebook va investi 450 de milioane de dolari într-un nou centru de date în Carolina de Nord, relatează cotidianul britanic Financial Times. Peste jumătate din cei 500 de milioane de utilizatori postează zilnic pe conturile lor de Facebook fotografii, mesaje şi videoclipuri, activitate care ocupă mult spaţiu în serverele companiei. La fel ca şi Google, Facebook preferă să aibă propriile servere şi să nu apeleze la servicii de găzduire de la companii terţe.
"Echipa care va lucra în noul centru ne va ajuta să furni­zăm servicii mai rapide şi mai bune pentru cei care folosesc Facebook", a declarat Tom Furlong, director în cadrul companiei.
Facebook, fondată în anul 2004 de Mark Zuckerberg, are o valoare estimată la 33,7 miliarde de dolari. Compania este deţinută în prezent de mai mulţi investitori precum Peter Thiel, Accel Partners, Microsoft şi compania rusească Digital Sky Technologies, care a făcut anul trecut o infuzie de capital de 200 mil. $. Mark Zuckerberg are 24% din acţiuni, a căror valoare este estimată la 9 mld. $.