Cum speră IKEA să facă vânzări în China - îi lasă pe clienţi să doarmă în magazine

Autor: Adrian Voicu 03.11.2010

În speranţa atragerii de clienţi de pe piaţa chineză, retailerul de mobilă IKEA permite clienţilor să se relaxeze în galeriile sale sau să cumpere mâncare de la restaurantele sale, scrie Business Week.

"Ideea este că poate dacă ai vizitat Ikea, ai mâncat la restaurantul nostru timp de 10 ani, atunci poate vei lua în considerare posibilitatea achiziţiei unei canapele", explică Ian Duffy, preşedintele diviziei Asia-Pacific.

Ikea plănuieşte să îşi dubleze numărul de magazine până în 2015 la 18 unităţi, în speranţa creşterii puterii de cumpărare a chinezilor. Lanţul de magazine a anunţat luna trecută că va adăuga 300 de milioane de dolari la cheltuielile de 1,2 miliarde dolari alocate de un dezvoltator care deţine parţial magazinele.

Firma de cercetare de piaţă Euromonitor Internaţional se aşteaptă ca piaţa mobilierului din China să urce cu 17% în acest an la 28 miliarde dolari.