Angajaţii cu venituri mari sunt cei mai fideli companiei

Autor: Adelina Mihai 01.11.2010

Patru din zece angajaţi români au un nivel ridicat de ataşament faţă de compania în care lucrează, însă cei mai implicaţi angajaţi la locul de muncă sunt cei din oraşele mari din Muntenia, Dobrogea şi Oltenia, potrivit celui mai recent sondaj realizat de firma de consultanţă în cercetare organizaţională Gfk.

Cercetarea a fost efectuată online, pe un eşantion de 602 angajaţi în luna septembrie a acestui an.

Cel mai ridicat nivel de angajament al angajaţilor români se regăseşte în Muntenia, Dobrogea, Oltenia (aproape 50%) şi cel mai scăzut în Moldova şi Transilvania (37%).
"Cei din top management se declară în mai mare măsură mai implicaţi decât angajaţii de la alte niveluri profesionale, iar cei cu studii medii îi devansează la acest capitol pe cei cu studii superioare", susţine Marina Udroiu, cercetător senior în cadrul Gfk.

Angajamentul salariaţilor români creşte odată ce şi veniturile nete încasate sunt mai mari. Astfel, dacă nivelul de angajament al angajaţilor cu venituri mai mici de 700 de lei este de 37,7%, cel al angajaţilor cu venituri nete între 1.500 şi 2.500 de lei este de 57,8%. Nivelul angajamentului scade însă la venituri de peste 2.500 de lei la 50%, aceasta fiind o consecinţă a mai multor ani de experienţă în aceeaşi companie, care determină o scădere a angajamentului salariaţilor.
De asemenea, peste jumătate din angajaţii din domeniile educaţie, energetic şi al utilităţilor, dar şi din agricultură susţin că sunt foarte ataşaţi de locul lor de muncă.
La nivel internaţional însă, studiile arată alte statistici. Un sfert din angajaţii performanţi intenţionează să plece din companie imediat ce economia îşi revine, arată o cercetare a companiei britanice Corporate Leadership Council. Angajaţii tind să piardă din loialitate în perioadele de declin economic, odată ce văd că angajatorii lor fac disponibilizări şi reduceri salariale.