Aon Hewitt: Companiile sunt reticente în a mai participa la studii despre angajaţi

Autor: Andreea Mioara Neferu 28.10.2010

Companiile locale sunt reticente în ceea ce priveşte participarea la studii care analizează motivarea şi implicarea angajaţilor în ultimul an, potrivit celei mai recente ediţii a studiului Best Employers 2010, realizat de compania de consultanţă în resurse umane Aon Hewitt.



Dacă anul trecut la realizarea acestui studiu au participat 50 de companii care aveau împreună aproape 13.000 de angajaţi, în acest an au participat doar 24 de companii la studiu, care au puţin peste 6.400 de salariaţi.

"O parte din companii au refuzat să participe în acest an, susţinând că nu e momentul potrivit pentru un asemenea studiu în România", a spus Svetla Simidchieva, managing partner al Monday Insight, care este partenerul Aon Hewitt pentru România şi Bulgaria, în cadrul unui eveniment organizat în parteneriat cu Ziarul Financiar.

GlaxoSmithKline, McDonald's, Astra Zeneca, Carpatcement şi Henkel sunt cei mai buni angajatori în 2010 din categoria companiilor mari, cu peste 250 de angajaţi şi cifră de afaceri de peste 50 de milioane de euro. În topul companiilor mici şi mijlocii care sunt considerate cei mai buni angajatori în acest an se află firmele Ţuca, Zbârcea& Asociaţii, Syngenta, Adobe România, Avangate şi Hilti.

La studiul Best Employers poate participa orice companie care activează pe piaţa românească de cel puţin doi ani şi care are cel puţin 50 de angajaţi. Acesta face parte dintr-un proiect mai amplu, desfăşurat în 12 ţări din Europa Centrală şi de Est, companiile participante din fiecare ţară candidând automat pentru titlul Best Employers la nivel regional, al cărui rezultat se va anunţa în iunie 2012.

"Acest studiu ne oferă ocazia de a-i înţelege pe angajaţi, de a înţelege ce anume îi determină să aibă performanţe", a declarat Adriana Radu, HR manager în cadrul Henkel, companie ce a obţinut anul acesta locul al cincilea în topul celor mai buni angajatori - companii mari.

Companiile participante la studiu au completat trei chestionare, unul care a evaluat gradul de satisfacţie şi implicare a angajaţilor, unul care a analizat opiniile managerilor de top şi unul care a analizat structura şi strategiile departamentului de resurse umane.

Studiul de anul acesta a arătat că factorii cei mai importanţi ce pot avea un impact pozitiv asupra gradului de implicare a angajaţilor sunt oportunităţile în ceea ce priveşte cariera, răsplata pentru performanţe şi atenţia acordată resurselor umane. Companiile identificate ca fiind Best Employers au un nivel de implicare a angajaţilor de peste 78%. Totodată, 69% dintre respondenţii studiului (media pentru toate cele 24 de companii) consideră că organizaţia în cadrul cărei lucrează a reacţionat la timp pentru a face faţă provocărilor condiţiilor economice actuale.

La ediţia de anul trecut, pe locul 1 în topul celor mai buni angajatori din România s-au aflat companiile McDonald's (la categoria companii mari) şi Adobe (în topul celor mai bun angajatori din IMM-uri). Studiul a fost realizat în perioada septembrie 2009- iunie 2010.