Bucureştii la Paris
Între 24 septembrie şi 24 octombrie se desfăşoară la Paris
expoziţia «Bucarest, la mal-aimée». Opt fotografi români şi unul
francez - Bonciocat, Bulboacă, Gogu, Iamandescu, Mestecăneanu,
Mihăescu, Muntean, Pierşinaru şi Ferranti - au conceput proiectul
«Case care plâng», pentru a atrage atenţia asupra patrimoniului
urban bucureştean şi asupra necesităţii de a-l proteja.
Din angajamentul lor s-a născut expoziţia «Bucarest, la mal-aimée»,
oraganizată în urma colaborării dintre Institutul Cultural Român
(ICR) de la Paris şi Institutul Francez de la Bucureşti.
Creaţiile fotografilor din «Bucarest, la mal-aimée» sunt o poveste
de dragoste şi ură. Ele sunt în acelaşi timp un semnal de alarmă
referitor la necesitatea de a proteja valorile arhitecturii
bucureştene şi o declaraţie a ataşamentului puternic al artiştilor
pentru oraşul lor.
Expoziţia este o confruntare cu realitatea şi contrastele unui oraş
care a suferit profund în cinci decenii de comunism şi apoi într-o
perioadă în care conservarea patrimoniului urban nu a fost o
prioritate.
«Am dorit să mă implic în conservarea valorilor Micului Paris şi de
aceea am propus fotografilor români această provocare: nu merită
oare Bucureştiul mai mult decât reputaţia sa de oraş neiubit?»,
afirmă Ferrante Ferranti, curatorul expoziţiei, descriind ideea de
la care a pornit proiectul.
Expoziţia «Bucarest, la mal-aimée» a fost produsă de Institutul
Francez din Bucureşti şi expusă anul trecut la Palatul
Kalinderu.
Itinerarea ei face parte dintre manifestările pe care Institutul
Cultural Român din Paris le organizează cu ocazia Săptămânii
Culturilor Străine 2010, sub egida FICEP (Forumul Institutelor
Străine din Paris).
Tema actualei ediţii este patrimoniul.