Cea mai scumpă arteră comercială din lume e Fifth Avenue. Pe Magheru, chiria e de 21 de ori mai mică

Autor: Andreea Mioara Neferu 21.09.2010

Cea mai scumpă arteră comercială din lume este în continuare Fifth Avenue din oraşul american New York, unde chiria anuală depăşeşte 16.000 de euro pe metru pătrat, potrivit unui clasament realizat de firma de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield.
Poziţia secundă revine arterei Causeway Bay din Hong Kong, unde chiria este mai ieftină cu peste 1.500 de euro decât în metropola americană. La distanţă considerabilă faţă de New York, însă în fruntea clasamentului la nivel european, se regăseşte Londra, cu artera comercială New Bond Street.

În topul celor mai scumpe zece artere comerciale din lume se regăsesc cinci situate pe Bătrânul Continent. Bulevardul Magheru din Bucureşti se situează abia pe poziţia a 47-a, cu o chirie anuală de aproximativ 777 de euro pe metru pătrat. Înaintea sa, se regăsesc alte locaţii din Europa Centrală şi de Est, precum Na Prikope/Wenceslas Square din Praga (1.971 de euro pe metru pătrat), Vaci din Budapesta (1.195 de euro pe metru pătrat) sau Nowy Swiat din Varşovia (992 de euro pe metru pătrat).
Chiriile celor mai scumpe locaţii din lume au crescut sau s-au stabilizat în două treimi din cele 59 de artere comerciale analizate de Cushman & Wakefield, după ce clasamentul de anul trecut a indicat cel mai pronunţat declin din ultimii 25 de ani.
Retailerii au început să-şi concentreze atenţia mai mult asupra regiunii Asia-Pacific, ce a fost afectată într-o proporţie mai mică de criza financiară, iar acest lucru se observă şi din faptul că unele artere comerciale din regiune au urcat în clasament.

"Dintre toate regiunile la nivel mondial, Asia-Pacific are cele mai bune perspective de creştere", a declarat John Strachan, reprezentant al Cushman & Wakefield, scrie Bloomberg. Poziţiile mai bune deţinute în top de arterele comerciale din Asia au fost obţinute în detrimentul celor din Europa, unde criza economică a redus nivelul chiriilor cu 4,5% în medie.