Ştiri pe scurt - Companii - 22 septembrie

Ziarul Financiar 21.09.2010

Billa deschide la Braşov al 53-lea magazin al reţelei

Billa România, parte a grupului german Rewe, va deschide joi la Braşov cel de-al 53-lea magazin din România, a anunţat compania. Magazinul din Braşov are o suprafaţă de vânzare de 500 de metri pătraţi şi va comercializa peste 5.000 de articole. Săptămâna trecută, Billa a mai deschis un supermarket în Arad. La nivel internaţional, Rewe International AG are un număr total de 65.692 de angajaţi care lucrează în aproximativ 3.600 de magazine. În anul 2008, cifra de afaceri a companiei a crescut la 10,93 miliarde de euro. Compania este parte a Rewe Group, cu activităţi în retail şi turism şi care operează 15.000 de magazine, care au generat o cifră de afaceri de peste 50 de miliarde de euro. Billa este prezentă pe piaţa din România din februarie 1999, când a deschis primul supermarket din Bucureşti. Mediafax

Centrul Oftalmologic Oculus estimează afaceri în scădere cu 10-15%

Centrul Oftalmologic Oculus, prima clinică de microchirurgie oculară din România înfiinţată după 1989, estimează pentru acest an o cifră de afaceri în scădere cu 10-15%, comparativ cu 2009, când a rulat afaceri de 3,75 milioane de euro, pe fondul reducerii numărului de operaţii. Potrivit reprezentanţilor companiei, chirurgia reprezintă 80% din cifra de afaceri, în timp ce consultaţiile de laborator au un aport de 20%. Până în prezent, în cadrul Centrului Oftalmologic Oculus au fost realizate 55.000 de operaţii de cataractă. O operaţie de cataractă costă între 2.200-3.200 de lei, iar cea de chirurgie refractivă, între 2.500 de lei şi 2.900 de lei. Centrul Oftalmologic Oculus, condus de doctorii Ozana şi Cristian Moraru, a fost înfiinţat în anul 1993 şi are în prezent 57 de angajaţi, dintre care 12 doctori, respectiv patru chirurgi. Unitatea medicală dispune de opt cabinete şi două săli cu trei mese operatorii. Mediafax

Firma Apasco vrea să investească 13 mil. euro într-o fabrică de tuburi din poliester în Giurgiu

Firma Apasco din Prahova, specializată în construcţii hidrotehnice, intenţionează să investească 13 milioane de euro într-o fabrică de tuburi din poliester, banii urmând să provină din credite şi fonduri europene, a declarat Gheorghe Dabu, directorul de dezvoltare al firmei. "Intenţionăm să contractăm un credit bancar de 10 milioane de euro pentru o perioadă de 12 ani, dintre care 8,1 milioane de euro vor fi folosiţi pentru construcţia fabricii, iar 1,9 milioane de euro pentru prefinanţarea fondurilor nerambursabile. Am depus deja documentaţia pentru fonduri nerambursabile în valoare de 4,3 milioane de euro, cărora li se vor mai adăuga pentru construcţia fabricii 500.000 de euro din fonduri proprii", a spus Dabu. Fabrica va fi construită pe un teren de 6,6 hectare, cumpărat anul trecut de la 15 persoane din Vânătorii Mici, localitate din Giurgiu. Apasco este deţinută în proporţie de 68,7% de Marian Sterian şi a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 123,5 milioane de lei (peste 29 de milioane de euro) şi un profit net de 1,5 milioane de lei (aproximativ 357.000 de euro). Mediafax

Rompetrol Downstream a scumpit carburanţii cu până la şapte bani pe litru

Rompetrol Downstream, divizia de distribuţie a carburanţilor a grupului Rompetrol, a majorat preţul motorinei cu până la şapte bani pe litru şi pe cel al benzinei cu trei bani pe litru, potrivit datelor companiei. Noile preţuri ale motorinelor EFIX şi Diesel Alto sunt 4,71 lei şi 5,05 lei. Benzinele EFIX 95 şi Alto 101 costă 4,74 lei, respectiv 5,4 lei. Preţurile carburanţilor vânduţi în staţiile Rompetrol pot varia cu Ă/-5% faţă de cele de referinţă. Grupul Rompetrol este controlat integral de compania KazMunaiGaz din Kazahstan. Mediafax

Alexandrion investeşte până la un milion de euro în vinul de import Montrouge

Alexandrion Group România, cel mai mare producător local de băuturi alcoolice, a început să comercializeze vinul franţuzesc Montrouge din luna august a acestui an, brand pentru care are un buget de promovare de până la un milion de euro în 2011. "Am ales acest segment al vinurilor de import (mediu - n. red.) pentru că informaţiile noastre ne arată un mare potenţial în această piaţă, imediat ce economia îşi va reveni", a declarat Gyuri Eperjessy, director comercial al Alexandrion Group. El a adăugat că Alexandrion intenţionează ca în trei ani să deţină 10% din vânzările în volum realizate de piaţa vinurilor de import, motiv pentru care brandul Montrouge va avea anul viitor un buget de promovare între 700.000 şi un milion de euro, destinat atât promovării media, cât şi promovării produselor la raft şi realizării de promoţii. Vânzările de vinuri importate reprezintă aproximativ 3% din piaţa locală a vinurilor, estimată la 350 mil. euro în acest an. Alexandrion Group, companie cu afaceri brute de 65 mil. euro în 2009 deţinută de omul de afaceri sirian Nawaf Salameh, va concura cu brandurile de vin franţuzeşti importate local de companiile Lerida Internaţional (Chenet), Heinrig Impex (Laroche) şi BDG Import (Baron Philippe de Rothschild), dar şi cu sortimente din alţe ţări aduse de Pernod Ricard România (Jacob's Creek) sau Astesse (Hungarovin). Diana Tudor Stoica

Conpet va ecologiza mai multe terenuri şi cursuri de apă, investiţie de 1,7 mil. euro

Conpet Ploieşti (COTE) va organiza la 3 noiembrie o licitaţie deschisă pentru selectarea unui furnizor de servicii de ecologizare a unor terenuri şi a unor cursuri de apă din mai multe judeţe, contract evaluat la 7,5 milioane de lei (1,7 milioane de euro). Lucrările urmează să fie derulate în următoarele 36 de luni în judeţele Galaţi, Brăila, Buzău, Constanţa, Vrancea, Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova, Teleorman şi Ilfov, potrivit unui anunţ al companiei. Conpet are ca obiect de activitate administrarea sistemului naţional de transport al produselor petroliere şi este controlată de Ministerul Economiei, care deţine 58,7% din acţiuni. Compania este listată pe piaţa Rasdaq a Bursei de Valori Bucureşti. Cel mai recent transfer cu acţiunile companiei s-a derulat luni, la un preţ de 25,1 de lei/ titlu, în scădere cu 4,56% faţă de referinţă. La această cotaţie, capitalizarea societăţii este de 217,3 mil. lei. Mediafax

CET Iaşi cumpără 60.000 de tone de cărbune, cu 7,68 mil. dolari, de la firma Vitol

CET Iaşi cumpără de la firma Vitol 60.000 de tone de cărbune, pentru 7,68 milioane de dolari, în baza unui contract încheiat marţi în urma unei licitaţii. Cele 60.000 de tone de cărbune vor fi livrate până la sfârşitul anului, în trei tranşe, şi vor fi utilizate încălzirii apartamentelor din Iaşi, a declarat primarul oraşului, Gheorghe Nichita. Traderul internaţional va furniza cărbunii la un preţ de 128 de dolari pe tonă. Astfel, valoarea totală a contractului este de 7,68 milioane de dolari. Directorul CET Iaşi, Dorin Ivana, a declarat că la licitaţie a participat şi firma Unicom Holding, însă aceasta a oferit un preţ mai mare, respectiv de 150 de dolari pe tonă. "Până în ianuarie avem combustibilul asigurat. 15.000 de tone sunt deja în depozite, iar pe lângă cele 60.000 de tone pe care le vor aduce cei de la firma Vitol mai avem nevoie de încă 60.000 de tone pentru a trece întreaga iarnă. E posibil să mai organizăm o licitaţie", a spus Ivana. El a adăugat că principala problemă a centralei ieşene este legată de lipsa de lichidităţi. "Vom găsi până la urmă o soluţie. Banii către furnizorul de cărbune îi dăm pe măsură ce încasăm facturile de la populaţie. Cred că la Iaşi vom asigura normal căldura în această iarnă", a mai spus directorul CET Iaşi. Mediafax