Ştiri pe scurt - Companii - 22 septembrie
Billa deschide la Braşov al 53-lea magazin al
reţelei
Billa România, parte a grupului german Rewe, va deschide joi la
Braşov cel de-al 53-lea magazin din România, a anunţat compania.
Magazinul din Braşov are o suprafaţă de vânzare de 500 de metri
pătraţi şi va comercializa peste 5.000 de articole. Săptămâna
trecută, Billa a mai deschis un supermarket în Arad. La nivel
internaţional, Rewe International AG are un număr total de 65.692
de angajaţi care lucrează în aproximativ 3.600 de magazine. În anul
2008, cifra de afaceri a companiei a crescut la 10,93 miliarde de
euro. Compania este parte a Rewe Group, cu activităţi în retail şi
turism şi care operează 15.000 de magazine, care au generat o cifră
de afaceri de peste 50 de miliarde de euro. Billa este prezentă pe
piaţa din România din februarie 1999, când a deschis primul
supermarket din Bucureşti. Mediafax
Centrul Oftalmologic Oculus estimează afaceri în scădere cu
10-15%
Centrul Oftalmologic Oculus, prima clinică de microchirurgie
oculară din România înfiinţată după 1989, estimează pentru acest an
o cifră de afaceri în scădere cu 10-15%, comparativ cu 2009, când a
rulat afaceri de 3,75 milioane de euro, pe fondul reducerii
numărului de operaţii. Potrivit reprezentanţilor companiei,
chirurgia reprezintă 80% din cifra de afaceri, în timp ce
consultaţiile de laborator au un aport de 20%. Până în prezent, în
cadrul Centrului Oftalmologic Oculus au fost realizate 55.000 de
operaţii de cataractă. O operaţie de cataractă costă între
2.200-3.200 de lei, iar cea de chirurgie refractivă, între 2.500 de
lei şi 2.900 de lei. Centrul Oftalmologic Oculus, condus de
doctorii Ozana şi Cristian Moraru, a fost înfiinţat în anul 1993 şi
are în prezent 57 de angajaţi, dintre care 12 doctori, respectiv
patru chirurgi. Unitatea medicală dispune de opt cabinete şi două
săli cu trei mese operatorii. Mediafax
Firma Apasco vrea să investească 13 mil. euro într-o
fabrică de tuburi din poliester în Giurgiu
Firma Apasco din Prahova, specializată în construcţii hidrotehnice,
intenţionează să investească 13 milioane de euro într-o fabrică de
tuburi din poliester, banii urmând să provină din credite şi
fonduri europene, a declarat Gheorghe Dabu, directorul de
dezvoltare al firmei. "Intenţionăm să contractăm un credit bancar
de 10 milioane de euro pentru o perioadă de 12 ani, dintre care 8,1
milioane de euro vor fi folosiţi pentru construcţia fabricii, iar
1,9 milioane de euro pentru prefinanţarea fondurilor
nerambursabile. Am depus deja documentaţia pentru fonduri
nerambursabile în valoare de 4,3 milioane de euro, cărora li se vor
mai adăuga pentru construcţia fabricii 500.000 de euro din fonduri
proprii", a spus Dabu. Fabrica va fi construită pe un teren de 6,6
hectare, cumpărat anul trecut de la 15 persoane din Vânătorii Mici,
localitate din Giurgiu. Apasco este deţinută în proporţie de 68,7%
de Marian Sterian şi a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri
de 123,5 milioane de lei (peste 29 de milioane de euro) şi un
profit net de 1,5 milioane de lei (aproximativ 357.000 de euro).
Mediafax
Rompetrol Downstream a scumpit carburanţii cu până la şapte
bani pe litru
Rompetrol Downstream, divizia de distribuţie a carburanţilor a
grupului Rompetrol, a majorat preţul motorinei cu până la şapte
bani pe litru şi pe cel al benzinei cu trei bani pe litru, potrivit
datelor companiei. Noile preţuri ale motorinelor EFIX şi Diesel
Alto sunt 4,71 lei şi 5,05 lei. Benzinele EFIX 95 şi Alto 101 costă
4,74 lei, respectiv 5,4 lei. Preţurile carburanţilor vânduţi în
staţiile Rompetrol pot varia cu Ă/-5% faţă de cele de referinţă.
Grupul Rompetrol este controlat integral de compania KazMunaiGaz
din Kazahstan. Mediafax
Alexandrion investeşte până la un milion de euro în vinul
de import Montrouge
Alexandrion Group România, cel mai mare producător local de băuturi
alcoolice, a început să comercializeze vinul franţuzesc Montrouge
din luna august a acestui an, brand pentru care are un buget de
promovare de până la un milion de euro în 2011. "Am ales acest
segment al vinurilor de import (mediu - n. red.) pentru că
informaţiile noastre ne arată un mare potenţial în această piaţă,
imediat ce economia îşi va reveni", a declarat Gyuri Eperjessy,
director comercial al Alexandrion Group. El a adăugat că
Alexandrion intenţionează ca în trei ani să deţină 10% din
vânzările în volum realizate de piaţa vinurilor de import, motiv
pentru care brandul Montrouge va avea anul viitor un buget de
promovare între 700.000 şi un milion de euro, destinat atât
promovării media, cât şi promovării produselor la raft şi
realizării de promoţii. Vânzările de vinuri importate reprezintă
aproximativ 3% din piaţa locală a vinurilor, estimată la 350 mil.
euro în acest an. Alexandrion Group, companie cu afaceri brute de
65 mil. euro în 2009 deţinută de omul de afaceri sirian Nawaf
Salameh, va concura cu brandurile de vin franţuzeşti importate
local de companiile Lerida Internaţional (Chenet), Heinrig Impex
(Laroche) şi BDG Import (Baron Philippe de Rothschild), dar şi cu
sortimente din alţe ţări aduse de Pernod Ricard România (Jacob's
Creek) sau Astesse (Hungarovin). Diana Tudor Stoica
Conpet va ecologiza mai multe terenuri şi cursuri de apă,
investiţie de 1,7 mil. euro
Conpet Ploieşti (COTE) va organiza la 3 noiembrie o licitaţie
deschisă pentru selectarea unui furnizor de servicii de ecologizare
a unor terenuri şi a unor cursuri de apă din mai multe judeţe,
contract evaluat la 7,5 milioane de lei (1,7 milioane de euro).
Lucrările urmează să fie derulate în următoarele 36 de luni în
judeţele Galaţi, Brăila, Buzău, Constanţa, Vrancea, Argeş,
Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova, Teleorman şi
Ilfov, potrivit unui anunţ al companiei. Conpet are ca obiect de
activitate administrarea sistemului naţional de transport al
produselor petroliere şi este controlată de Ministerul Economiei,
care deţine 58,7% din acţiuni. Compania este listată pe piaţa
Rasdaq a Bursei de Valori Bucureşti. Cel mai recent transfer cu
acţiunile companiei s-a derulat luni, la un preţ de 25,1 de lei/
titlu, în scădere cu 4,56% faţă de referinţă. La această cotaţie,
capitalizarea societăţii este de 217,3 mil. lei. Mediafax
CET Iaşi cumpără 60.000 de tone de cărbune, cu 7,68 mil.
dolari, de la firma Vitol
CET Iaşi cumpără de la firma Vitol 60.000 de tone de cărbune,
pentru 7,68 milioane de dolari, în baza unui contract încheiat
marţi în urma unei licitaţii. Cele 60.000 de tone de cărbune vor fi
livrate până la sfârşitul anului, în trei tranşe, şi vor fi
utilizate încălzirii apartamentelor din Iaşi, a declarat primarul
oraşului, Gheorghe Nichita. Traderul internaţional va furniza
cărbunii la un preţ de 128 de dolari pe tonă. Astfel, valoarea
totală a contractului este de 7,68 milioane de dolari. Directorul
CET Iaşi, Dorin Ivana, a declarat că la licitaţie a participat şi
firma Unicom Holding, însă aceasta a oferit un preţ mai mare,
respectiv de 150 de dolari pe tonă. "Până în ianuarie avem
combustibilul asigurat. 15.000 de tone sunt deja în depozite, iar
pe lângă cele 60.000 de tone pe care le vor aduce cei de la firma
Vitol mai avem nevoie de încă 60.000 de tone pentru a trece
întreaga iarnă. E posibil să mai organizăm o licitaţie", a spus
Ivana. El a adăugat că principala problemă a centralei ieşene este
legată de lipsa de lichidităţi. "Vom găsi până la urmă o soluţie.
Banii către furnizorul de cărbune îi dăm pe măsură ce încasăm
facturile de la populaţie. Cred că la Iaşi vom asigura normal
căldura în această iarnă", a mai spus directorul CET Iaşi.
Mediafax