Porsche a concediat 10% din personal
Clienţii care cumpără în continuare o maşină exclusiv pe baza preţului şi dealerii auto care şi-au restructurat businessul şi au concediat din personal reprezintă principalele probleme ale pieţei auto locale, în opinia şefului Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa locală şi vicepreşedinte al APIA. "Anul 2008 a fost unul de sacrificiu. S-au canibalizat modele, s-au lichidat stocuri, s-au dat discounturi uriaşe. Dar s-a terminat, iar anul trecut şi mai ales anul acesta lucrurile s-au aşezat. Din păcate clienţii vor să cumpere în continuare un preţ, nu o maşină", a declarat Brent Valmar, unul dintre cei mai vechi executivi din piaţa auto locală, într-un interviu acordat BUSINESS Magazin. Reorganizarea businessului Porsche România, care chiar şi în perioadă de criză reuşeşte să obţină în 2009 un profit de aproape 40 mil. euro, în scădere cu 46% faţă de anul anterior, dar în continuare mai mare decât cel al tuturor celorlalţi importatori la un loc, a vizat reducerea personalului la mai puţin de 160 de angajaţi şi identificarea unor noi surse de venit, din service. "Am raţionalizat foarte mult din costuri. Am dat oameni afară, circa 10%, şi cel mai important, am găsit surse alternative de venituri când vânzările de maşini s-au prăbuşit. Acum au înţeles mulţi dintre angajaţi de ce însistam atât de mult asupra serviciilor post-vânzare", a spus Valmar