Porsche a concediat 10% din personal

Autor: Bogdan Alecu 05.09.2010

Clienţii care cumpără în continuare o maşină exclu­siv pe baza preţului şi dealerii auto care şi-au restruc­tu­rat businessul şi au concediat din personal re­prezintă principalele probleme ale pieţei auto lo­cale, în opinia şe­fului Porsche România, cel mai mare im­portator de pe piaţa locală şi vicepreşedinte al APIA. "Anul 2008 a fost unul de sacrificiu. S-au canibalizat mo­dele, s-au lichidat stocuri, s-au dat discounturi uriaşe. Dar s-a terminat, iar anul trecut şi mai ales anul acesta lucrurile s-au aşezat. Din păcate clienţii vor să cum­pe­re în continuare un preţ, nu o maşină", a declarat Brent Val­mar, unul dintre cei mai vechi executivi din pia­ţa au­to locală, într-un interviu acordat BUSINESS Magazin. Reorganizarea businessului Porsche România, care chiar şi în perioadă de criză reuşeşte să obţină în 2009 un pro­fit de aproape 40 mil. euro, în scădere cu 46% faţă de anul anterior, dar în continuare mai mare decât cel al tu­tu­ror celorlalţi importatori la un loc, a vizat reducerea per­sonalului la mai puţin de 160 de angajaţi şi iden­ti­fi­ca­rea unor noi surse de venit, din service. "Am raţio­na­lizat foarte mult din costuri. Am dat oameni afară, cir­ca 10%, şi cel mai important, am găsit surse alternative de ve­ni­turi când vânzările de maşini s-au prăbuşit. Acum au în­ţe­les mulţi dintre angajaţi de ce însistam atât de mult asu­pra serviciilor post-vânzare", a spus Valmar