Ministerul Turismului vrea să modifice legile privind publicitatea stradală şi panotajul

Autor: Mediafax 15.08.2010

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului vrea să modifice, printr-un act normativ, reglementările privind publicitatea stradală şi panotajul, după ce un control al instituţiei a relevat că o treime dintre panourile amplasate în ultimii 3 ani nu au autorizaţie de construire.

"Proiectul, care va fi aprobat printr-o hotărâre de guvern, urmează să fie prezentat pentru dezbatere publică, iar în momentul de faţă se lucrează la integrarea observaţiilor venite din partea primăriilor", au declarat oficialii instituţiei.

În perioada iunie - iulie 2010, Inspectoratul de Stat în Construcţii a verificat condiţiile de autorizare, amplasare, execuţie şi exploatare a corpurilor şi panourilor de afisaj, precum şi a reclamelor amplasate în spaţiul public. Scopul acţiunii a fost verificarea modului în care autorităţile publice locale respectă legislaţia şi impun cerinţele necesare pentru limitarea cazurilor de amplasare care contravin normelor de utilizare a spaţiului public, constituie factori de risc şi afectează siguranţa circulaţiei, siguranţa în exploatare a clădirilor, zonele naturale, istorice şi arhitecturale aflate sub protecţie. Au fost verificate 16.761 de panouri realizate în perioada 2007-2010, dintre care 6.454 (33%) de panouri au fost amplasate fără autorizaţie de construire. Astfel, autorităţile au dispus desfiinţarea a 1.756 de panouri.

"Dintre acestea, 500 au fost deja desfiinţate. Acţiunea de desfiinţare continuă. În 1.176 cazuri au fost dispuse amenzi contravenţionale şi în 54 de cazuri s-a dispus sesizarea organelor de urmărire penală. S-a constatat că pentru un număr semnificativ de construcţii neautorizate nu era indicat un executant sau beneficiar", potrivit ministerului.