Bergenbier închide fabrica de la Blaj şi rămâne doar cu unitatea de la Ploieşti

Autor: Ioana David 08.08.2010

Bergenbier, al treilea producător local de bere, închide complet unitatea pe care o opera la Blaj (judeţul Alba), în condiţiile în care producţia de bere a fost sistată temporar din octombrie anul trecut, iar fabrica de malţ, care opera în aceeaşi zonă, a fost, de asemenea, oprită începând cu iulie anul acesta.

"Am analizat în detaliu toate opţiunile pe care le avem în condiţiile economice actuale. Pentru menţinerea eficienţei operaţionale şi pentru păstrarea competitivităţii pe termen lung, se impune, pe lângă alte măsuri de optimizare a costurilor, şi concentrarea întregii activităţi de producţie de bere la fabrica din Ploieşti", a declarat Mihai Ghyka, directorul general al Bergenbier S.A. La nivelul fabricii de bere de la Blaj întreruperea temporară a activităţii de producţie anul trecut a fost decisă pe fondul scăderii cererii de bere pe piaţa internă, însă activitatea de producţia de malţ a continuat să funcţioneze până în iulie. Potrivit estimărilor Bergenbier, piaţa berii a continuat să scadă cu 12% în primul semestru al acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, ceea ce a determinat compania să închidă complet fabrica de la Blaj.

Piaţa berii a fost încă din 2009 una dintre cele mai afectate segmente ale industriei alimentare şi a băuturilor, înregistrând o scădere de 13%, potrivit datelor Asociaţiei Berarii României. Conform datelor furnizate de Bergenbier, în cadrul unităţii de la Blaj lucrau 172 de angajaţi, iar de vineri au fost demarate consultările cu sindicatele pentru implementarea măsurilor anunţate. Unitatea din judeţul Alba a produs în 2008 peste un milion de hectolitri de bere, aproximativ 30% din producţia fostei InBev România şi 5% din producţia totală locală de bere, potrivit estimărilor ZF. Bergenbier produce mărci precum Ber­genbier, Stella Artois, Beck's, Löwenbräu şi Noroc şi importă Leffe şi Hoegaarden. Pe piaţa berii, principalii jucători sunt Ursus Breweries, Heineken România, Bergenbier, European Food, URBB. ioana.david@zf.ro Cum au crescut 12 oameni un business de la unu la 100 de milioane de euro în plină criză