Bergenbier închide fabrica de la Blaj şi rămâne doar cu unitatea de la Ploieşti
Bergenbier, al treilea producător local de bere, închide complet
unitatea pe care o opera la Blaj (judeţul Alba), în condiţiile în
care producţia de bere a fost sistată temporar din octombrie anul
trecut, iar fabrica de malţ, care opera în aceeaşi zonă, a fost, de
asemenea, oprită începând cu iulie anul acesta.
"Am analizat în detaliu toate opţiunile pe care le avem în
condiţiile economice actuale. Pentru menţinerea eficienţei
operaţionale şi pentru păstrarea competitivităţii pe termen lung,
se impune, pe lângă alte măsuri de optimizare a costurilor, şi
concentrarea întregii activităţi de producţie de bere la fabrica
din Ploieşti", a declarat Mihai Ghyka, directorul general al
Bergenbier S.A. La nivelul fabricii de bere de la Blaj întreruperea
temporară a activităţii de producţie anul trecut a fost decisă pe
fondul scăderii cererii de bere pe piaţa internă, însă activitatea
de producţia de malţ a continuat să funcţioneze până în iulie.
Potrivit estimărilor Bergenbier, piaţa berii a continuat să scadă
cu 12% în primul semestru al acestui an comparativ cu perioada
similară a anului trecut, ceea ce a determinat compania să închidă
complet fabrica de la Blaj.
Piaţa berii a fost încă din 2009 una dintre cele mai afectate
segmente ale industriei alimentare şi a băuturilor, înregistrând o
scădere de 13%, potrivit datelor Asociaţiei Berarii României.
Conform datelor furnizate de Bergenbier, în cadrul unităţii de la
Blaj lucrau 172 de angajaţi, iar de vineri au fost demarate
consultările cu sindicatele pentru implementarea măsurilor
anunţate. Unitatea din judeţul Alba a produs în 2008 peste un
milion de hectolitri de bere, aproximativ 30% din producţia fostei
InBev România şi 5% din producţia totală locală de bere, potrivit
estimărilor ZF. Bergenbier produce mărci precum Bergenbier, Stella
Artois, Beck's, Löwenbräu şi Noroc şi importă Leffe şi Hoegaarden.
Pe piaţa berii, principalii jucători sunt Ursus Breweries, Heineken
România, Bergenbier, European Food, URBB. ioana.david@zf.ro Cum au
crescut 12 oameni un business de la unu la 100 de milioane de euro
în plină criză