Estimările Fabryo, mai pesimiste după primul semestru

Autor: Catalin Lupoaie 05.08.2010

Producătorul de lacuri şi vopsele Fabryo, deţinut de fondul de investiţii suedez Oresa Ventures, şi-a revizuit previziunile privind cifra de afaceri pe anul acesta după evoluţia vânzărilor în primele şase luni şi speră să atingă cel puţin nivelul din 2009, de 150 mil. lei (35,3 mil. euro). În luna mai, compania anunţa că businessul ar putea creşte în 2010 cu 10%, însă creşterea TVA şi incertitudinea de pe piaţa locală au schimbat estimările companiei. În plus, furnizorii de materii prime au majorat preţurile.

"După rezultatele primului semestru şi într-un context economic din ce în ce mai imprevizibil, estimăm realizarea unei cifre de afaceri situate cel puţin la nivelul lui 2009. Ne-am revizuit obiectivele de creştere dat fiind faptul că marii furnizori internaţionali de materii prime au avut creşteri succesive de preţuri în prima parte a anului, determinându-ne şi pe noi să mărim preţurile la produse începând cu 15 august", spune Aliz Kosza, directorul general executiv al Fabryo.

Compania susţine însă că va putea să-şi atingă targetul de a ajunge la o cotă de piaţă de 24% pe segmentul de retail, după ce în lunile aprilie-mai (în care vânzările au mers cel mai bine în primul semestru) cota de piaţă a companiei a ajuns la 21,8%, potrivit unui studiu al companiei de cercetare MEMRB.

"Pentru acest an, ne aşteptăm ca piaţa să înregistreze în continuare scăderi, de până la 15-18%, ceea ce va aduce însă o creştere a cotei de piaţă valorice pentru Fabryo, până la ţinta pe care ne-am fixat-o, de minimum 24% pe retail", explică Kosza.

Fabryo a înregistrat în lunile aprilie şi mai o majorare de 11% a cotei de piaţă, faţă de 19,7% cât era în aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită lansării de produse noi şi investiţiilor în campanii de comunicare.

Cea mai importantă investiţie, situată la circa un milion de euro, a fost realizată în campania "Savana Culoare", care a condus la majorarea cu 9% a vânzărilor de vopsea colorată Savana în prima jumătate a anului faţă de perioada similară din 2009.

Conform datelor MEMRB pentru intervalul aprilie-mai 2009-2010, pe segmentul vopselelor lavabile, cota valorică a companiei a crescut cu 7% (de la 20,7%, la 22,2%), în timp ce pe emailuri creşterea este de 8% (de la 19,6% la 21,2%). Cea mai dinamică categorie este cea a lacurilor, unde creşterea este de 71%, de la 11,7% la 19,9%.