Guzu atacă din nou piaţa de vopsele, cu Duraziv

Autor: Catalin Lupoaie 22.07.2010

Omul de afaceri Daniel Guzu, care a fondat afacerea cu lacuri şi vopsele Fabryo, vândută către fondul de investiţii suedez Oresa Ventures, a reintrat luna aceasta pe piaţa de vopsele, după o pauză de doi ani, cu brandul Duraziv şi ar putea deveni un competitor serios pentru primii jucători în următorii ani.

Guzu a ieşit din acţionariatul companiei Fabryo, fosta Guzu Chim, la sfârşitul anului 2008, după o perioadă de 14 ani de la înfiinţarea businessului. În urma exitului a încasat împreună cu soţia sa circa 20 mil. euro de la Oresa, o treime din bani fiind investiţi în pornirea afacerii cu adezivi şi profiluri metalice Duraziv, care deţine o fabrică în Popeşti-Leordeni, lângă Capitală. Pentru că nu a putut să pătrundă pe piaţa de vopsele timp de un an, din cauza unei clauze de noncompetiţie din contractul cu fondul de investiţii Oresa Ventures care a expirat în luna februarie a acestui an, Guzu a intrat mai întâi pe piaţa de adezivi pregătindu-şi intrarea pe segmentul de vopsele.

Duraziv va intra astfel în competiţie cu firme precum Fabryo (care a devenit anul trecut primul jucător de pe piaţa de lacuri şi vopsele decorative), Policolor, Köber, Deutek sau Atlas Corporation.

"După cum stiţi este o pasiune mai veche de-a mea. Sunt în afaceri din '94 şi în scurt timp de la debutul în zona antreprenorială am ales să mă focusez pe piaţa de lavabile şi tencuieli decorative. Îmi place şi am convingerea că pot face din nou o treabă bună, aşa că după doi ani de pauză am decis să revin pe piaţa pe care o cunosc foarte în detaliu. Am luat această decizie analizând toate activităţile în care sunt implicat", a declarat Guzu pentru ZF.