Apulum: vânzările de porţelan au crescut cu 15% în primul semestru, susţinute de export

Autor: Laurentiu Cotu 19.07.2010

Producătorul de articole din porţelan Apulum a anunţat pentru primul semestru o cifră de afaceri de 21 mil. lei (5 mil. euro), în creştere cu aproximativ 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania din Alba şi-a bugatat pentru acest an vânzări totale de 45,6 mil. lei (circa 10,8 mil. euro), mai mult cu 26% faţă de anul 2009. "Comenzile la export au crescut foarte mult în ultimele patru luni, ca dovadă că recesiunea economică din Europa de Vest a trecut. Un lucru pozitiv pentru noi este şi faptul că raportul euro-dolar s-a schimbat, astfel că produsele similare importate pe pieţele europene din Asia de Sud-Est devin mai scumpe. În momentul de faţă, aproximativ 75% din producţia noastră este exportată în Europa şi Mexic", a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Voican, directorul executiv al companiei Apulum. În prezent, capacitatea anuală de producţie a fabricii de porţelan din Alba este de aproximativ 8.000 de tone de sticlă pe an, gama de produse cuprinzând atât porţelan pentru menaj şi porţelan hotelier, cât şi obiecte decorative şi bibelouri. Oficialii companiei spun că pe piaţa internă Apulum este lider cu o cotă de peste 60%, restul pieţei fiind acoperit de micii producători de vitrus-ceramică de menaj şi distribuitorii produselor de porţelan din Turcia, Polonia, dar mai ales din China. Pachetul majoritar de acţiuni al Apulum a fost preluat în urmă cu trei ani de către grupul italian Rody Time.