BCR nu opreşte extinderea reţelei: ţinta pentru 2010 este de 728 de unităţi

Autor: Razvan Voican 18.07.2010

În pofida căderii pieţei de retail, BCR, cea mai mare bancă după active, are în plan să ajungă la 728 de unităţi până la sfârşitul acestui an "pentru a uşura accesul clienţilor la servicii financiare şi a-şi menţine cota de piaţă în anumite regiuni geografice", potrivit prospectului actualizat al programului de finanţare externă şi internă a băncii cu până la 3 mld. euro.
În prezent, reţeaua sa teritorială numără 668 de unităţi de retail plus 48 de centre de afaceri dedicate IMM-urilor şi companiilor mari, adică un total de 716.
BRD, principalul competitor, operează o reţea de circa 930 de unităţi.
Unul dintre obiectivele strategiei BCR pentru perioada 2010-2012 este să ajungă la o reţea extinsă, cât mai la îndemâna clienţilor. În acelaşi timp, banca are în vedere înfiinţarea unei forţe de vânzări externă, pe baza cooperării cu parteneri strategici, şi va continua să-şi "împingă" clienţii spre canalele electronice de distribuţie, încercând să vândă cât mai multe produse de electronic banking şi cash management, şi să încurajeze folosirea cardurilor.
Continuarea extinderii reţelei BCR într-o perioadă în care alte bănci închid unităţi care operează în pierdere din cauza căderii pieţei de retail nu poate avea în vedere decât o poziţionare cât mai bună pentru momentul ieşirii economiei din criză, estimat de bancă în 2011. Potrivit propriilor calcule, BCR avea la sfârşitul anului trecut o cotă de 20% din piaţa creditului de retail, rezultată în principal dintr-o cotă de 23% la creditul ipotecar, în timp ce la creditul de consum banca avea 19,7% din piaţă. La depozitele constituite de persoanele fizice cota de piaţă era de 23,8%. În acelaşi timp, BCR deţinea în 2009 peste 21% din piaţa creditului corporate, dar numai 15,8% din cea a depozitelor constituite de companii. Banca are drept obiectiv în primul rând consolidarea poziţiei pe piaţă şi în al doilea rând creşterea bazei de depozite. În urma reducerii salariilor în sectorul bugetar cu 25%, BCR estimează că finanţările pentru consum vor fi accesibile unui număr mai mic de români şi astfel afacerile sale ar putea fi afectate serios.
Potrivit strategiei pentru 2010-2012, BCR încearcă să se diferenţieze de competitori printr-o "abordare concentrată pe client". Cel puţin la nivel declarativ, toate băncile sunt mai preocupate ca oricând de creşterea calităţii serviciilor pentru clienţi şi de plasarea acestora în centrul strategiilor de dezvoltare.