BCR nu opreşte extinderea reţelei: ţinta pentru 2010 este de 728 de unităţi
În pofida căderii pieţei de retail, BCR, cea mai mare bancă după
active, are în plan să ajungă la 728 de unităţi până la sfârşitul
acestui an "pentru a uşura accesul clienţilor la servicii
financiare şi a-şi menţine cota de piaţă în anumite regiuni
geografice", potrivit prospectului actualizat al programului de
finanţare externă şi internă a băncii cu până la 3 mld. euro.
În prezent, reţeaua sa teritorială numără 668 de unităţi de retail
plus 48 de centre de afaceri dedicate IMM-urilor şi companiilor
mari, adică un total de 716.
BRD, principalul competitor, operează o reţea de circa 930 de
unităţi.
Unul dintre obiectivele strategiei BCR pentru perioada 2010-2012
este să ajungă la o reţea extinsă, cât mai la îndemâna clienţilor.
În acelaşi timp, banca are în vedere înfiinţarea unei forţe de
vânzări externă, pe baza cooperării cu parteneri strategici, şi va
continua să-şi "împingă" clienţii spre canalele electronice de
distribuţie, încercând să vândă cât mai multe produse de electronic
banking şi cash management, şi să încurajeze folosirea
cardurilor.
Continuarea extinderii reţelei BCR într-o perioadă în care alte
bănci închid unităţi care operează în pierdere din cauza căderii
pieţei de retail nu poate avea în vedere decât o poziţionare cât
mai bună pentru momentul ieşirii economiei din criză, estimat de
bancă în 2011. Potrivit propriilor calcule, BCR avea la sfârşitul
anului trecut o cotă de 20% din piaţa creditului de retail,
rezultată în principal dintr-o cotă de 23% la creditul ipotecar, în
timp ce la creditul de consum banca avea 19,7% din piaţă. La
depozitele constituite de persoanele fizice cota de piaţă era de
23,8%. În acelaşi timp, BCR deţinea în 2009 peste 21% din piaţa
creditului corporate, dar numai 15,8% din cea a depozitelor
constituite de companii. Banca are drept obiectiv în primul rând
consolidarea poziţiei pe piaţă şi în al doilea rând creşterea bazei
de depozite. În urma reducerii salariilor în sectorul bugetar cu
25%, BCR estimează că finanţările pentru consum vor fi accesibile
unui număr mai mic de români şi astfel afacerile sale ar putea fi
afectate serios.
Potrivit strategiei pentru 2010-2012, BCR încearcă să se
diferenţieze de competitori printr-o "abordare concentrată pe
client". Cel puţin la nivel declarativ, toate băncile sunt mai
preocupate ca oricând de creşterea calităţii serviciilor pentru
clienţi şi de plasarea acestora în centrul strategiilor de
dezvoltare.