Ultimele două tronsoane ale centurii Bucureştiului, care vor închide inelul rutier de 70 km, vor costa 90 mil. euro

Autor: Catalin Lupoaie 13.07.2010

Modernizarea ultimelor două tronsoane ale centurii Bucureşti, cu o lungime de 20 km, care vor face face legătura cu autostrăzile A1 şi A2, a fost scoasă la licitaţie de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, valoarea totală estimativă a contractelor fiind de 381,54 mil. lei, fără TVA, (90 milioane euro). Ofertele pot fi depuse până la data de 30 august 2010, finanţarea proiectelor fiind asigurată de la bugetul de stat. Cele două tronsoane vor fi lărgite la patru benzi, vor fi construite poduri şi pasaje, precum şi parcări.

Întregul inel de centură are o lungime totală de 70 km, dintre care 50 km sunt în diferite stadii de construcţie sau au fost desemnaţi deja constructorii.
Licitaţia pentru lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre DN 2 şi A2 (autostrada Bucureşti-Constanţa) cu o lungime de 11,45 kilometri vizează lucrările de proiectare şi execuţie şi are o valoare estimativă de 243,42 mil. lei, fără TVA, (57,31 mil. euro, fără TVA).

Sectorul este situat între kilometrii 12,3 şi 23,7, iar lucrările vor presupune, printre altele, amenajarea a patru intersecţii, mutarea utilităţilor şi lucrări de trei pasaje şi un pod şi amenajarea unei parcări pe partea stângă a drumului la kilometrul 16,4.

Licitaţia pentru lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre DN 7 şi A1 (autostrada Bucureşti-Piteşti), în lungime de 8,7 kilometri, are o valoare estimativă de 138,12 mil. lei, fără TVA, (32,52 mil. euro, fără TVA).

Sectorul este cuprins între kilometrii 55,4 şi 64,1, iar lucrările vor viza, printre altele, modernizarea a trei poduri şi cinci pasaje, precum şi amenajarea unei parcări pe partea stângă a drumului la kilometrul 58,5.
Pentru a participa la licitaţie, investitorii trebuie să dovedească, printre altele, că au finalizat în ultimii cinci ani un contract de execuţie de drumuri de interes naţional de minim 150 milioane de lei, fără TVA, şi un contract de execuţie a unui pod, pasaj sau viaduct de minim 70 milioane de lei, fără TVA.
Pentru ambele licitaţii, câştigătorii vor avea la dispoziţie maxim de 135 de zile pentru faza de proiectare, 90 de zile pentru elaborarea proiectului tehnic şi 18 luni pentru execuţia lucrării. Termenul de valabilitate este de trei ani.
Criteriile de atribuire vor ţine cont în proporţie de 60% de preţ, de 20% de termenul de plată acordat de ofertant, 15% de durata de execuţie şi 5% durata de elaborare a proiectului.