Ultimele două tronsoane ale centurii Bucureştiului, care vor închide inelul rutier de 70 km, vor costa 90 mil. euro
Modernizarea ultimelor două tronsoane ale centurii Bucureşti, cu
o lungime de 20 km, care vor face face legătura cu autostrăzile A1
şi A2, a fost scoasă la licitaţie de către Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, valoarea totală
estimativă a contractelor fiind de 381,54 mil. lei, fără TVA, (90
milioane euro). Ofertele pot fi depuse până la data de 30 august
2010, finanţarea proiectelor fiind asigurată de la bugetul de stat.
Cele două tronsoane vor fi lărgite la patru benzi, vor fi
construite poduri şi pasaje, precum şi parcări.
Întregul inel de centură are o lungime totală de 70 km, dintre care
50 km sunt în diferite stadii de construcţie sau au fost desemnaţi
deja constructorii.
Licitaţia pentru lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre DN 2
şi A2 (autostrada Bucureşti-Constanţa) cu o lungime de 11,45
kilometri vizează lucrările de proiectare şi execuţie şi are o
valoare estimativă de 243,42 mil. lei, fără TVA, (57,31 mil. euro,
fără TVA).
Sectorul este situat între kilometrii 12,3 şi 23,7, iar lucrările
vor presupune, printre altele, amenajarea a patru intersecţii,
mutarea utilităţilor şi lucrări de trei pasaje şi un pod şi
amenajarea unei parcări pe partea stângă a drumului la kilometrul
16,4.
Licitaţia pentru lărgirea la patru benzi a tronsonului dintre DN 7
şi A1 (autostrada Bucureşti-Piteşti), în lungime de 8,7 kilometri,
are o valoare estimativă de 138,12 mil. lei, fără TVA, (32,52 mil.
euro, fără TVA).
Sectorul este cuprins între kilometrii 55,4 şi 64,1, iar lucrările
vor viza, printre altele, modernizarea a trei poduri şi cinci
pasaje, precum şi amenajarea unei parcări pe partea stângă a
drumului la kilometrul 58,5.
Pentru a participa la licitaţie, investitorii trebuie să
dovedească, printre altele, că au finalizat în ultimii cinci ani un
contract de execuţie de drumuri de interes naţional de minim 150
milioane de lei, fără TVA, şi un contract de execuţie a unui pod,
pasaj sau viaduct de minim 70 milioane de lei, fără TVA.
Pentru ambele licitaţii, câştigătorii vor avea la dispoziţie maxim
de 135 de zile pentru faza de proiectare, 90 de zile pentru
elaborarea proiectului tehnic şi 18 luni pentru execuţia lucrării.
Termenul de valabilitate este de trei ani.
Criteriile de atribuire vor ţine cont în proporţie de 60% de preţ,
de 20% de termenul de plată acordat de ofertant, 15% de durata de
execuţie şi 5% durata de elaborare a proiectului.