The Practice, despre campania pufuleţilor Gusto: Return on investment pentru proprietar e de 4 la 1

Autor: Adriana Rosoga 04.07.2010

Agenţia de relaţii publice The Practice, parte a grupului de comunicare Leo Burnett, a obţinut până acum trei premii la concursurile internaţionale de PR cu campania de lansare a pufuleţilor Gusto. Cum a ajuns agenţia să preia contul şi în ce direcţii va merge comunicarea în acest an?



Colaborarea dintre producătorul pufuleţilor Gusto, compania Phoenix, şi agenţia de relaţii publice The Practice a început în urmă cu mai bine de un an, mai exact în luna mai, la recomandarea agenţiei de publicitate, Publicis România.

Referinţele au venit pe baza rezultatelor obţinute de campaniile realizate de agenţie pentru clienţii din categoria bunurilor de larg consum, cu precădere pe zona de food&drink, consideră Gabriela Lungu, managing partner al The Practice. "Cei de la Publicis, cunoscând obiectivele clientului de a transforma Gusto dintr-un produs extraordinar într-un brand pe măsură, au intuit corect necesitatea unei campanii de relaţii publice care să întregească mixul de comunicare", spune şefa The Practice, agenţie care are şapte angajaţi dedicaţi clienţilor şi a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,1 mil. euro.

Patru agenţii de comunicare au contribuit la dezvoltarea campaniei pro optimism pentru pufuleţii Gusto. Agenţia de publicitate Publicis a realizat două spoturi TV care au rulat în paralel pe baza unui mix de media alcătuit de compania Optimedia, ambele agenţii fiind parte a grupului de comunicare Publicis. Campania de relaţii publice a fost realizată de The Practice, în timp ce suportul online al campaniei de PR a fost asigurat de agenţia de comunicare interactivă iLeo, agenţii care fac parte din grupul de comunicare Leo Burnett.

Poziţionarea pe teritoriul optimismului a pufuleţilor Gusto a fost identificată de Publicis. "Ulterior, pe baza acestei poziţionări, The Practice a dus mai departe ideea optimismului, transformând brandul într-unul militant, cu marea misiune de a pune un zâmbet pe feţele românilor", explică Gabriela Lungu.

Expunerea media a făcut ca această campanie să aibă o audienţă totală de peste 15 milioane de oameni şi să contribuie la creşterea vânzărilor într-un an foarte dificil.

"Bugetul campaniei nu-l putem comunica, dar ceea ce putem spune este că am avut un return on investment foarte bun, de circa 4:1."

Anul trecut, compania Phoenix a avut o cifră de afaceri de 19 mil. euro, nivel similar cu cel din 2008 în euro, iar în primele cinci luni a rulat afaceri de 8 mil. euro, cu 6,5% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut. Proprietarii companiei sunt oamenii de afaceri Eliodor Apostolescu şi Cătălin Nour.

Campania pufuleţilor Gusto i-a adus agenţiei The Practice trei trofee la concursurile internaţionale de relaţii publice: trofeul Gold Sabre pentru Europa de Est la Sabre Awards 2009/2010, Leul de Argint la Cannes Lions şi cel mai recent, trofeul la categoria "Consumer PR for an existing product", în cadrul competiţiei IPRA Golden World Awards.

"La Cannes am înscris doar ceea ce am făcut în primele luni de comunicare (practic lansarea brandului Gusto), dar campania pro-optimism nu s-a terminat - ea continuă şi astăzi, la intensitate mai mare sau mai mică, în funcţie de planul de comunicare", spune Gabriela Lungu, care precizează că anul acesta cea mai vizibilă campanie Gusto va fi cea pentru pufuleţii Mega-Surprize.

Pentru 2010, şefa The Practice spune că îşi doreşte să integreze în portofoliul agenţiei clienţi din zonele ne-acoperite, de exemplu domeniul financiar-bancar.

Printre clienţii companiei se numără în prezent Bergenbier, Bebeloo, Carpatcement, Colour, Cord Blood Center, Eurocopter, Gusto/Phoenix, Hochland, KLM, Prigat, Reader's Digest, Starbucks, Varta, VES, World Vision.

"Estimăm o cifră de afaceri la acelaşi nivel cu 2009, dar o revenire în ce priveşte marja operaţională (care a scăzut simţitor anul trecut) ne dorim să ajungem măcar la nivelul anului 2007."