Reclamaţiile trimise de clienţii asigurătorilor la CSA aproape s-au triplat

Autor: Angela Placinta 22.06.2010

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit în primul trimestru peste 2.780 de reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi ai firmelor de asigurări, în creştere cu 174% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Aproape 2.000 de reclamaţii, adică 70% din total, se referă la asigurări de tip RCA (răspundere civilă auto obligatorie). Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul acestora s-a triplat. Asigurările Casco fac obiectul a aproape 500 de reclamaţii, faţă de 224 în primele trei luni din 2009. "Din analiza principalelor aspecte reclamate de petenţi, se remarcă faptul că o pondere importantă o deţin 2.318 reclamaţii, care vizează neplata despăgubirilor cuvenite, ca urmare a neconcordanţelor stabilite de asigurători în dinamica accidentelor, a reparaţiilor suplimentare efectuate şi neconstatate iniţial sau ca urmare a constatării unor avarii mai vechi. Recalcularea valorii despăgubirilor cuvenite a reprezentat obiectul a 140 de reclamaţii", afirmă oficialii CSA.